![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Laddade ner DSB öresundståget. Och det gick bra att få in i spelet.
Men när jag skulle köra med tåget så drar jag först i spaken (Så att den blir relesed) och trycker ner tangent D men tåget står still. ![]() ![]() Varför? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Har du lossat bromsarna? Har du sett till så att elgrunkan är uppe? Har du lagt i framåt-växeln?
![]() |
#3 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Jag har lossat bromsarna, El-avtagaren (Tror jag det heter, den på taket) är uppe
och jag har lagt i frammåtväxeln. Bilden är väldigt suddig när man sitter inne i förarhytten. Det går inte att vara inne hos passagerarna heller. Något konstigt kanske det blev när jag instalerade tåget? Senast redigerad av Bombardier Train den 2008-11-13 klockan 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Jag laddade hem tåget och den funkar bra som det ska. Ja, jag håller med att hytten är suddigt. Svår att tyda hastighetmätaren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Det löste sig! jag kunde köra tåget.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tidigare Ruben
|
![]()
På allt jag laddar ner på http://www.banbyggarna.se står det sedan (när man zipar upp filerna) att filen skyddas av ett lösenord. Vad ska man skriva för lösenord i fältet?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
jag ladda upp x2000 och tåg i bergslagen och så fick jag dem men kunde inte sätta ut dem på rälsen alla dom med svart bild i bakrunden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
"Finns Östergötlands pendeltåg (Det nya) till msts?"
Jag tror inte det, har inte sett det nånstans!? Så måla på bara... "jag ladda upp x2000 och tåg i bergslagen och så fick jag dem men kunde inte sätta ut dem på rälsen alla dom med svart bild i bakrunden" Hur menar du? Exakt vilka tåg ladda du hem? Finns många X2000 versioner. Var ifrån ladda du hem dom? Installerat dom rätt? Om du installerat dom rätt och con-filer (tågsammansättningar) fanns med, så ska det bara vara och välja dom i listan och köra. Fanns inga con-filer med, måste du göra sånna. Finns bra guide hos Banbyggarna: http://www.banbyggarna.se/guider/Consist.htm Eller använd programmet Conbuilder (sök på google).