![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]()
Man köper en dator i en "bra" butik i staden för att man ska få en bra service och snabb respons, visst man får betala lite extra för datorn för att få bra service. MEN när jag nu har väntat 4 veckor nu på torsdag för att byta ett grafikkort som går på garantin, jag får dessutom betala 200 kr för reparationen pga av de kortet som satt i inte tillverkas längre, Varför i helv.. ska man köpa av sin lokala butik som har gott rykte i stan när servicen är så dålig. lämnade in min sons dator på pc city som jag anser inte är bästa butiken, så tog det 3 dagar så var datorn klar. Butiken i jkpg heter Rosenbergs och har varit där i hur många år som helst, som har bra rykte, hur har butiken fått så bra rykte med så dålig service, jag har liksom börjat fundera på varför många säger, nä..köp inte dator på nätet för det är så lång tid det tar i fall datorn går sönder, nja...jag köpte den inte på nätet, snart 4 veckor jag har inte fått tillbaka min dator än. inte nog med att den kostar mer än vad man får betala för den på nätet. alltså..nästa gång köper jag min dator på nätet, visst..får jag lämna in datorn för garanti ärende så tar det väl kanske 4 veckor. men jag har i all fall inte betalt extra för bra service och jag får samma produkter i datorn som jag hade köpt den på den lokala butiken. hur många av er köper datorer på nätet i stället för butik? hur många har fått vänta hur länge som helst på sina grejer när det går sönder? För min del kan Rosenbers ta sina datorer och köra upp dem där solen inte lyser. för jag kommer INTE köpa nån mer dator där. Pc city kanske inte är så dåligt som jag har fått höra. ett grafikorts byte som tar 5 minuter att göra ska inte ta mer än 4 veckor att göra, pc city byte grejorna på 3 dagar. och då bytte de hårddisk, moderkort och minnen. så det är väl tur att jag inte lämnade in datorn på rosenbergs för dessa grejor. då får man väl den tillbaks lagom till påsk nästa år.
![]()
![]() |
#2 |
Tidigare ssg
|
![]()
Man lär sig av sina misstag sägs det, iallafall lär du väl aldrig kontakta din "lokala" handlare igen...
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
![]()
Hej Melin
Jag har sagt det förut men det tål att upprepas. Du har 3 års reklationsrätt på det du köper de skall laga datorn UTAN kostnad för dig, om kortet utgått så måste dom ersätta det med ett som minst har samma kapacitet om det är dyrare så SKALL du ej behöva betala för detta lresonemanget är ologiskt då det innebär att om någon del blivit billigare så skall du få pengar tillbaka ! Begär att få prata med någon ansvarig i butiken och påtala att detta ej är förenligt med konsumentköplagen. bägär kompensation för den långa väntetiden minst prisskillnaden på kortet. Om reparationen drar ut på tiden kan du endera begära hävning av köpet alternativt omleverans av ny dator. Har du problem kontakta din konsumentvägledare i komunen alt reklamations-nämnden. Stå på dig men hota inte, förmodligen ger de med sig Arne Lundborg |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Tack för tipset! ja jag ska påkalla den långa vänte tiden när jag hämtar ut min dator. när jag nu får det. Nej hota lär man inte komma speciellt långt med för då lär de blir sura och förmodligen krångla till att ännu mer.
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Låt oss höra hur det går
åtminstonde jag är nyfiken som en ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
jag har fått tillbaka min dator nu, fick lämna in den direkt igen, de hade satt i geforce 8800 GT som det var tänkt, slapp betala, visade sig att kortet inte funkade ihop med min dator. la till 800 kr och fick ett 9800 GT 512 istället, men det funkar inte heller, när jag har installerat ljudkortet så får jag klockrent ljud, så fort jag installerar drivrutinerna till grafikkortet börjar ljudet hacka och det hackar lite i spelen med, har provat allt jag vet snart, får det inte att sluta göra så. avinstallerar drivrutinerna till grafikkortet och ljudproblem samt hackingar slutar, men klart..går ju inte spela då. så antagligen är det fel på moderkortet eller så är inte ljudkortsdrivrutingerna kompis med grafikdrivrutinerna, märkliga är att jag har provat med mitt x-fi kort, funkade inte, plockade bort det, provade med det inbyggda, provat med om installation av vista, testat med xp..får det inte att funka. nån som har en ide vad jag ska göra? eller är något trasigt?
![]() jag har geforce 9800 GT 512, 3 GB DDR2, realtek ALC883, Vista home premium 32 bit, värsta är att railsimulator startar inte i vista heller, andra spel starta utan problem även om datorn uppförsig lite skumt, går att köra spelet i max grafik och AA och hela kittet, förutom ljudhack och lite hack i spelet när ljudhacken är. musen hackar lite med på skrivbordet efter grafikkorts drivrutinerna.
http://uk.youtube.com/user/melin1971 Senast redigerad av Melin den 2008-09-21 klockan 15:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]() ![]() På vilken PCI-E plats har du monterat Grafikkortet? Är ljudkortet integrerat eller är det ett löst ljudkort? Använder du Nvidias drivrutiner eller de som ligger i Vista? Arne Senast redigerad av pussgurkan den 2008-09-22 klockan 08:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tycker det låter som drivarna till grafiken. Testat olika sånna? Kan också vara att du behöver nya ljud-drivare efter du installerat grafikdrivarna!?
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |