![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Har du sparat som .tga? I texturer 512x512 gäller: Ju ljusare grå i alfan, desto ogenomskinligare fönster, alltså mmörkt gråsvart på vanliga glasrutor (annars blir de FÖR genomskinliga), ljusare på toafönster. Sen kan man experimentera med lite färg på yttertexturens glasytor för att få effekten av tonade rutor. Glöm inte att du måste han en alfa-kanal på innertexturen också, annars ser du inte rakt igenom vagnen. Här ska det dessutom vara ska nogrann passning, inget fel mellan in- och utsida. På 1024x1024-texturer funkar det av någon anledning inte på samma sätt. Graden av genomskinlighet är konstant där som jag upplevt det.
/Lars B ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Genomskinliga fönster? | Json | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 4 | 2003-06-26 22:52 |
Genomskinliga fönster | sibbmark | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 28 | 2003-01-27 18:46 |
Transparenta fönster till t-vagnarna eller ej? | Mikael | 3D-design - Trainz | 5 | 2002-12-22 16:32 |
Litt Y1, Genomskinliga Fönster | micke321 | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 7 | 2002-12-18 16:44 |
Litt V5, Genomskinliga fönster | micke321 | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 17 | 2002-12-10 22:50 |