![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#26 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
Blir väldigt imponerad, av alla funktioner som man kan få till med vägskyddet. Har nu provat med 1, 2, 3 & 4 spår och allt fungerar näst intill perfekt (bara biltrafiken) och med lite slarv vid namngivning vid 4 spår. Då jag glömde döpa vissa saker korrekt. Har även börjat testa lite med halvbommar. Än så länge, så har jag inte fått till det som jag hade tänkt. Är ute efter, att bommarna efter övergången, går ner med lite fördröjning. Så att eventuell biltrafik hinner passera (dom kör som idioter iallafall, just nu och struntar i att stanna). Halvbommarna är inställda på 7 sekunder efter ditt värde. Dom efter övergången har jag satt på 15 sekunder. Men det är fällningstiden, så dom börjar fällas samtidigt, så dom efter övergången går ner långsammare. Men det var inte riktigt, så jag hade tänkt. För när tåget sen har passerat, så går bommarna före övergången upp snabbare och dom efter övergången tar tid på sig á ca:15 sekunder innan dom är uppe. Innan jag testar mer. Går det att få bommarna efter övergången att fällas med fördröjning och sedan gå upp samtidigt med dom andra bommarna? Sen ett par frågor om huvudtriggern på ett par funktioner, som jag inte har hunnit testa än. 1. Det är Sv 20 m. Vad påverkas, när man ändrar värdet. Provade att ändra till 100 som var maxvärdet för mig, men jag kunde inte se, vad det var för skillnad. 2. Vad har Återaktivering Sv för funktion. Har ej hunnit testa, genom att markera rutan än. Använder förresten TRS2006 vid mina tester.
__________________
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2008-08-18 klockan 18:21. |
|
![]() |
![]() |