Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-04, 12:08   #10
EricB99
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 52
Standard

Vid regn kommer det på vindrutan också. Man får då använda sig av vindrutetorkarna för att bli av med dropparna. BVE har också ett simulerat dörröppningssystem som indikeras i hytten. Ett problem med BVE är dock att man ej kan se loket utifrån, utan den enda kameravinkeln är 2D hytten. Men det underlättar om man ska göra svenska tåg och inte är så duktig på 3D design. Så det finns fördelar med det också.

Sedan är det inga jätte skillnader bortsätt ifrån att BVE´s fysik känns mer realistisk. Man kan inte stanna ett tåg på bara några metrar etc.

EDIT: Ska även tilläggas att BVE har stöd för bakgrund som gör att det ser lite mer levande ut. Visserligen en mycket gammal teknik använd i de flest FPS´s spel idag. Även använd i lite äldre racingspel. Dock börjar datorerna bli så kraftiga att man börjar göra bakgrunden i 3D istället.

Senast redigerad av EricB99 den 2008-08-04 klockan 12:10.
EricB99 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:43.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009