|   | 
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
| 
 | |||||||
|  | 
|  | Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
|  | 
|  2008-07-26, 19:13 | #1 | 
| Medlem Reg.datum: Jan 2008 Ort: Uppland, Sverige 
					Inlägg: 2 733
				 |   
			
			Riktigt snyggt!        TRE tummar upp! (man måste ju vara värst  ) 
				__________________ -k- | 
|   |   | 
|  2008-07-26, 19:42 | #2 | 
| Medlem |   
			
			Men lägg av nu, va! Jag drägglar sönder tangentbordet nu... Ge mig!!!   
				__________________ På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en. | 
|   |   | 
|  2008-07-26, 22:38 | #3 | 
| Medlem Reg.datum: Feb 2007 Ort: Gävle, Sweden 
					Inlägg: 52
				 |   
			
			Mycket vackert arbete Mats   Det är sådant här som väcker liv i TRS-sverge  Mer av det här   | 
|   |   | 
|  2008-07-26, 23:59 | #4 | 
| Tidigare Metal_henke Reg.datum: Feb 2006 Ort: Helsingborg, Sweden 
					Inlägg: 864
				 |   
			
			Riktigt snyggt Mats!      
				__________________ |Henrik L | 
|   |   | 
|  2008-07-27, 00:19 | #5 | 
| Medlem Reg.datum: May 2003 Ort: Östergötland 
					Inlägg: 864
				 |    Otroligt snyggt mats!    
				__________________ Mvh Alexander | 
|   |   | 
|  2008-07-27, 15:37 | #6 | 
| Medlem |   
			
			Mycket snygga Mats, de funkar mycket bra    | 
|   |   | 
|  2008-07-27, 16:26 | #7 | 
| Medlem Reg.datum: Sep 2005 Ort: Göteborg 
					Inlägg: 304
				 |   
			
			Härligt att se intresset för TRS börjar vakna  . Modellerandet har förändrats för mig i och med skriptningen. Det är bättre att göra mer i separata modeller som man sedan sammanfogar i config eller i realtid med skript. Detta gäller även rullande material där olika varianter kan ställas in sedan man placerat loket i Surveyor, allt ifrån texturer till detaljer i meshen. Jag har bland annat en ny Hbis på gång. Där väljs slumpmässigt en av flera texturer då den sätts på spåret. Mer om detta senare  . Nåväl, tillbaka till vägskyddet. Där styrs vägtrafiken av något som jag kallat väggivare. Det är ett objekt som man kopplar vägsplines till. Det är egentligen en "kind mocrossing", dvs traditionell level crossing där det saknas koppling för spår och mesh. Denna styrs sedan via skript istället för den vanliga spelmotorn. Här tror jag det är problem med TRS2004. Jag vill minnas att denna styrningen kom med TRS2006. Jag har dock inte TRS2004 installerat men det går att kolla i katalogen scripts om filen Crossing.gs finns med. Det andra bör fungera men om vägtrafiken inte stoppas blir det rätt haltande. Jag har iofs banor helt utan vägtrafik och bara att få skräddarsydda vägskydd är ett lyft. Senast redigerad av MatsS den 2008-07-27 klockan 16:35. | 
|   |   | 
|  2008-07-27, 18:20 | #8 | 
| Medlem Reg.datum: Feb 2002 
					Inlägg: 540
				 |   
			
			Ser mycket bra ut Mats, det är nästan så jag blir lite sugen på TRS igen!   Kommer det finnas någon möjlighet att använda vägförsignaler tillsammans med vägskydden? Senast redigerad av Joel den 2008-07-27 klockan 18:50. | 
|   |   | 
|  2008-07-27, 19:07 | #9 | |
| Tidigare Krille400 Reg.datum: Oct 2004 
					Inlägg: 1 020
				 |   Citat: 
 | |
|   |   |