Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-03, 16:07   #46
scaniar500
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Kattarp, Sweden
Inlägg: 46
Skicka ett meddelande via MSN till scaniar500 Skicka ett meddelande via Yahoo till scaniar500
Standard

nä, det blir då ingen vista för vista käkar förtusan upp allt mitt ramminne. När jag hadde installerat drivarna för min GeForce 6200 grafikkort, mitt Sound Blaster X-FI Extreme Audio ljudkort, mitt trådlösa nätverkskort och Norton Internet Security 2008 och jag sedan var ute och surfade på nätet med Internet Explorer 7 så med orginal vista temat var det kvar 20 mb ram och med windows klassik temat 80. och detta var vista home basic. och jag har en Intel Pentium 4 2,8 GHz processor, 2 gig ram(2048 mb ram) och 40 Gigabyte intern hårddisk och en 500 gigabytes extern usb-hårddisk. och då hadde jag dock 2 växlingsfiler på 3800 mb aktiverade. en som ligger på samma disk som vistan är installerad på och en på min externa hårddisk. så jag har upptäckt att vistan tydligen inte gillar min dator eller så är det min dator som inte gillar vistan. så jag går tillbaka till xp:n. där har jag iallafall minst 1,4 Gigabyte ram ledigt med alla ovanstående drivare och program installerade och igång. alltså det är helt sjukt vad vistan är resurskrävande
scaniar500 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-06-04, 15:00   #47
scaniar500
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Kattarp, Sweden
Inlägg: 46
Skicka ett meddelande via MSN till scaniar500 Skicka ett meddelande via Yahoo till scaniar500
Standard

man kanske skulle kunna ta soundmappen från detta tgv-tåget(TGV V150 V2) från följande denna sidan: http://www.activitysimulatorworld.ne...Francais_3.htm och ta dess soundmapp och ersätta "problemtågets" soundmapp med denna. sedan får jag ju givetvid döpa om filnamnen på påget så att den får tgv-tåget som ställer till det filmamn. vad tror ni om det?

Senast redigerad av scaniar500 den 2008-06-04 klockan 15:22.
scaniar500 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-06-05, 23:45   #48
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Har inte läst hela tråden, men du kan alltid ta en sound-mapp ifrån nått annat tåg (vilket tåg som helst). Bara döpa om i lokets eng-fil till vad sms-filen heter i sound-mappen. Lycka till!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-06-06, 17:06   #49
scaniar500
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Kattarp, Sweden
Inlägg: 46
Skicka ett meddelande via MSN till scaniar500 Skicka ett meddelande via Yahoo till scaniar500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Har inte läst hela tråden, men du kan alltid ta en sound-mapp ifrån nått annat tåg (vilket tåg som helst). Bara döpa om i lokets eng-fil till vad sms-filen heter i sound-mappen. Lycka till!
jo, det var så jag menade. men då måste jag väl döpa om alla filer i soundmappen? eller? för annars hittar väl inte tåget de olika filerna?
scaniar500 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-06-06, 17:34   #50
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av scaniar500
jo, det var så jag menade. men då måste jag väl döpa om alla filer i soundmappen? eller? för annars hittar väl inte tåget de olika filerna?
Nejdå.
I Sound-mappen finns ju två (Ibland fler, ibland färre) .sms-filer.

I .eng- och .wag-filerna finns ett-två fält som heter "Sound". (Kan stå exempelvis följande:
Sound (BR101in.sms)

Byt då ut BR101In till motsvarande för det som sms-filerna heter. Bara några textrader i .eng/wag-filen som behöver ändras för att få nytt ljud=)
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:25.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009