![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Lättare att rekommendera nått, om man vet vad den får kosta (förstår att det ska vara så billigt som möjligt, men vad är max?). Ska det vara AMD eller Intel? Kan du sätta ihop den själv? Ska det vara en hel burk eller räcker ett uppgraderingspaket?
Jag har rekommenderat dator i paket eller uppgraderingspaket från www.komplett.se förut. Tycker dom har hyggliga priser och är bra att ha att göra med! Några tips: Köp en dual core processor. Köp så mycket minne du kan. Köp minst ett GT-grafikkort (t.ex. 8600GT), helst ett GTS. Min dator: AMD X2 4200+ (2,2GHz) processor Abit KN9S (AM2) moderkort PC5300 1024MB (667MHz) minne PC5400 1024MB (667MHz) minne (fick det och funkar ihop med det andra!) Gainward 8600GT (256MB) grafikkort Western Digital Raptor 74GB hårddisk Samsung 160GB hårddisk Ovanstående fungerar bra till dom flesta spel (MSTS, TRS2004, KRS, COD4, Crysis m.fl.). Önskar dock jag köpt ett GTS-kort med 512MB minne istället...
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2008-03-13 klockan 00:02. |
![]() |
![]() |