Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-01-08, 11:36   #1
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Låter som att vi animerat på samma sätt fast jag har bara en animering. Har också tittat på exemplet och såg båda animeringarna där fast jag tittade sedan på trackblueprinten och såg att där bara refererades en animering så prövade med det. Får ingen krasch men ej heller någon animering. Nåväl, får väl testa lite mer. Trainz vet jag inget om men MSTS tog ju lång tid innan vi fick fason på så jag tycker vi redan kommit långt.

/Anders
KMW besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2008-01-08, 16:30   #2
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 808
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Gula sidan upp betyder inte ens huvudtågväg utan bara 'normalläge' som ibalnd är rakt fram och ibland in på sidan.
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-01-08, 18:52   #3
FredrikNestor
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 32
Standard

Jo, men normalläge är ju alltid huvudtågväg, OM det är tågspår dvs.
På bangården här i stan finns det ett klot som är helgult. Tror det är några klottrare som har roat sig lite. men lite förvirrande är det.
FredrikNestor besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-01-13, 20:23   #4
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Så har jag färdigt första betan av signalerna.
Detta är zippat det som behövs i "Source" för att sätta upp dem eftersom det förmodligen behöver ändras i blueprinten.
Har bara satt upp två länkar per signal för att kontrollera att de går in i simulatorn.
Ska bli intressant att se med lite bättre skript.
Behövs det fler varianter? Vill även gärna få konstruktiv kritik på signalerna.
Vägförsignalens tavla ska vara lite mer rundad i hörnen.
Ska kompletteras med lös stolpe och skyltar av olika slag.

/Anders
Bifogade bilder
Filtyp: jpg signaler.jpg (21.2 KB, 327 visningar)

Senast redigerad av KMW den 2009-02-02 klockan 20:32.
KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-01-14, 23:18   #5
mikael512
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Malmö , Sweden.
Inlägg: 77
Standard

Nu börjar det se trevligt ut! Har provat de signaler jag har scriptat hittills och det ser bra ut. Nu blir det mer scriptande!
Konstruktiv kritik: Jag tycker lampornas färger ska vara kraftigare. Alltså rödare röd och grönare grön.

Mvh Mikael
mikael512 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-01-14, 23:34   #6
mikael512
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Malmö , Sweden.
Inlägg: 77
Standard

Script för 5 signaltyper (främst avsett för KMW som har mer info i PM).
Bifogade filer
Filtyp: zip scripts_alfa1.zip (23.8 KB, 23 visningar)
mikael512 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-01-15, 15:39   #7
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Ska bli spännande att kolla på.
Kommer att titta på att göra dem lite intensivare i färgen.

/Anders
KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:21.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009