![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Jag tror och det funkar oftast om du aktiverar funktionen bendy i configen...
Då blir rälsen mer böjbar och har fina runda kanter...!
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Skam den som ger sig!
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
För endast 898 polygoner så får du 4m räls enligt bilderna nedan!
(Lok och vagnar ingår EJ, dessa får placeras ut efter eget behag) Ska nog få över elendet till blender en dag, så ska jag göra slutfixen där, så kan jag använda bumpmappning.. Så därför är inte texurerna helt perfekta än Dock blir texuren så mörkt, är detta ett generellt trainz fel? så jag själv måste göra texuren ljusare? eller finns det en magisk inställning? :P Nu ska jag se på NCIS sen sova ![]()
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam Senast redigerad av leoj den 2010-12-26 klockan 00:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Jag är väl typ en sådandär perfektionist..
Så pga detta så tar detta lite tid (samt att jag bygger massa saker samtidigt som uppstår vartefter mitt landskapsbygge fortskrider). Även skolan tar sin beskärda del (desvärre, eller hur man ser det) Så nu har jag bestämt mig att bygga ett packet utefter följande profiler: Namn, Avstånd (mellan sliper i cm), Slipertyp, maxHastighet (i km/h, finns fler olika max), Övrigt UIC60, 60-65, betong, >160 BV50, 50-65, betong el trä (bok), >160, kommer bygga dessa med närmre 50 cm mellan BV50, 65, trä (bok el furu), 130 SJ43, 65-75, trä (furu), 90, denna räl kommer från 1928 Gatuspår Gatu 56 kommer också vara med i matchen samt smalspårig variant kommer av BV50 och SJ43. Innan kvällen blev allt för sen han följande skapelser komma till livet: från vä till hö: UIC60, BV50, SJ43