![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#4 |
Tidigare ssg
|
![]()
Jag skulle hellre sälja den via tillexempel Fotosidans annonssidor. Spekulanterna där är mer seriösa och beredda att betala ett högre pris inbillar jag mig. Tradera kommer i andra hand...
Jag baserar det på två affärer där jag sålde varsitt objektiv. Objektiv nr 1 var ett Sigma telezoom på 55-200mm. Köptes in för ca 1600 om jag inte minns helt fel. Sålde det för 1200 7 månader senare med tillhörande kvitto och garanti kvar. Redan efter 2 dagar hade jag fått 3 seriösa spekulanter och det blev högst bjudande som vann. Objektiv nr 2 var mitt pentax 18-55mm normalzoom. Inköpspris är ca 1700:- men lyckades bara få pris på 450:- och då var den ändå andra auktionen i rad då jag inte fick något bud på första. Utångspriset var 1 krona. Behöver jag påpeka att båda objektiven är pedantskötta och var i mycket bra skick när jag sålde de? ![]()