![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
Kör på K10D. Trevlig prislapp en en mycket trevlig och kompetent kamera.
D200 har slutat tillverkas. D200 ligger strax under 10 000 kr begagnad. Det är mycket som skiljer mellan D200 och D300 under skalet. Husen är mycket lika. Största skillnaderna är: AF-systemet (mycket mer exakt, 3D-trecking är hur användbart som helst), ny bildprocessor (ett nytt sätt att bearbeta bilderna i kameran), AF-system och ljusmätare och färgsensorn i kameran pratar med varandra vilket leder till klara förbättringar!, Bruset är mycket lägre, Högre ISO, 3 tums skärm. Det finns fler skillnader. ![]() Men som sagt. K10D är mycket bra! Kika på Canon 40D också. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]()
Har idag kikat på både K10D och 40D i en fotobutik med kunnig personal. Av mina tester att döma är K10D den mest prisvärda kameran jag hittat, man får mycket för pengarna. Enda nackdelen är att det fortfarande är en hel del brus vid ISO 800 och uppåt, fast å andra sidan är det sällan jag behöver använda mig av höga ISO-tal.
40D kändes inte så värst skön att hålla i, tycker K10D satt betydligt bättre i handen. Passade även på att testa Pentax kit-glugg 16-45, och oj vilken skillnad mot mitt 18-55! K10D tillsammans med batterigrepp och 16-45-objektivet andas verkligen kvalité. Nu är jag helt säker på att det blir K10D som gäller till jul! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Tidigare ssg
|
![]() Citat:
![]() Köp Tamron 28-70 objektivet alternativt Pentax 16-45 så har du en riktigt kompetent kamera. Själv diskuterar jag just nu med pappa för fullt om att få K10D i julklapp med dealen att jag betalar halva, får se hur det går ![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]() Citat:
![]() D300:an gillas inte av min ekonomi, därav valet av K10D. Hade jag haft mer att röra mig med hade det absolut blivit D300. ![]() Senast redigerad av Slash2 den 2007-12-10 klockan 16:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]() Citat:
Bra val av objektiv. Pentax 18-55 är verkligen ingen gedigen sak. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tidigare ssg
|
![]()
Själv har man nu beställt sin egen lilla julklapp. Blir en Pentax K10D för min del så nu har jag äntligen gått från mycket snack,lite verkstad till mycket verkstad och lite snack eller vad man ska säga. Kan ju tillägga att jag bara behöver betala hälften av vad den kostar. Familjen betalar andra halvan, det är min julklapp det
![]() Meningen är att jag ska vara familjefotograf på julafton så jag får kameran redan i veckan så att jag hinner bekanta mig med den hyffsat innan julafton och självklart ska jag ta ett bidrag till månadens bild för december ![]()