|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
Jag laddar upp beta-versionen av GSJ Lok1 litt A. Testa och prova och meddela mig synpunkter!
Dessa saker har jag själv i åtanke att åtgärda: 1. Ångvisslan låter rätt men ger ingen ånga (scriptad!). 2. Spillångan från cylinderdräneringen försvinner vid fart! 3. Ångan från cylinderdräneringen ser ut som "Såpbubblor" som stiger! 4. Strålkastare ej ännu implementerat! 5. Script till koppel under arbete! 6. Loket tål inte skarpa kurvor för bakre löphjulet "hänger då i terrängen"! 7. Ångan från cylinderkolvarna skall förfinas! 8. Caben är PB15, kanske gör en egen nån gång????? Walschaerts slidstyrning är jag väldigt nöjd med! Hoppas på kommentarer! Går loket att köra i TRS 2006 och Classics? Förslag till förbättringar! Felaktigheter! m.m. Håll till godo!
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
Last edited by lan; 10-29-2007 at 06:36 PM. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Join Date: Aug 2001
Location: Huddinge, Sweden.
Posts: 6,380
|
Fan för dig lan
. Nu ställer du till det för mig. Har inte installerat TRS efter mitt haveri. Enda spelet som har blivit installerat, är KRS. För tillfället, så tycker jag att det är förbaskat tråkigt. Men det beror ju helt och hållet på, att det inte finns något svenskt matrial än. Undra jag, om jag inte måste damma av Trainz och installera det på nytt.
__________________
Bengan |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
Quote:
gör du det för det kommer nog mer, det här är "jättekul". KRS måste få tid att växa "in i byxorna" sen tror jag att KRS kan bli en lättare platform (3D-Canvas) att utveckla modeller, men det lär dröja ett tag!
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
Har rättat till rökeffekter och boggierna.
Vore tacksam om någon kunde testa och meddela om det fungerar!
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Join Date: May 2003
Location: Östergötland
Posts: 864
|
För mig funkar loket i TRS2006.
Tack så mycket för loket lan!
__________________
Mvh Alexander |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
Quote:
då vet jag iallafall det (har bara TRS2004 själv). Vill Du kolla lite och kommentera om du tycker något bör rättas till!
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Join Date: Oct 2007
Posts: 46
|
[quote=lan]Jag laddar upp beta-versionen av GSJ Lok1 litt A. Testa och prova och meddela mig synpunkter!
Dessa saker har jag själv i åtanke att åtgärda: 1. Ångvisslan låter rätt men ger ingen ånga (scriptad!). 2. Spillångan från cylinderdräneringen försvinner vid fart! 3. Ångan från cylinderdräneringen ser ut som "Såpbubblor" som stiger! 4. Strålkastare ej ännu implementerat! 5. Script till koppel under arbete! 6. Loket tål inte skarpa kurvor för bakre löphjulet "hänger då i terrängen"! 7. Ångan från cylinderkolvarna skall förfinas! 8. Caben är PB15, kanske gör en egen nån gång????? Walschaerts slidstyrning är jag väldigt nöjd med! Hoppas på kommentarer! Varför funkar inte loket till TRAINZ RAILWAY SIMULATOR passenger edition? Funkar loket till Svenskatåg 2004 eller Svenskatåg 2005?? |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Tidigare Krille400
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,020
|
Quote:
![]() Ian: Ditt lok fungerar utmärkt. Vilket kanonjobb du har gjort! |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Join Date: Aug 2001
Location: Huddinge, Sweden.
Posts: 6,380
|
Hej Lennart.
Då var TRS2004 installerat igen. Har inte hunnit prova ditt lok, så himla mycket. Har bara kört lite hit och dit, på en liten bansnutt. Inga problem har dykt upp för mig än. Du ska ha ett STORT TACK. EDIT: Glömt krympa ner ena bilden. Nu åtgärdat.
__________________
Bengan Last edited by Bengan; 10-30-2007 at 09:04 PM. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
Tack Bengan,
det är skönt att se ens arbete uppskattat. Din miljö är väl kanske inte den rätta men det är roligt att ha dig med "på tåget". Responsen på ebuzz är lite långsam så jag har (tror jag) laddat upp mina alster på Auran. Nu är jag igång så det blir fler lok och vagnar (GSJ Lok3[Scnoa] och lok nr. 5. Sedan är det kanske dags att gå över till 3D Canvas, det finns utmärkta exempel gjorda i det programmet för Trainz! Nu sitter väl alla ute i stugorna och "Kujuar" i höstmörkret - så tolkar jag responsen! Vi hörs och ses:
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem
Join Date: Feb 2005
Location: Gnesta, , Sweden.
Posts: 587
|
Jag har också testat det trevliga ångloket och är mycket nöjd med det. En trevlig maskin som även har sikt från förarplatsen.
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
STW-member
|
...får bort lille Linus från Railsim skall jag ladda på TRS2004 igen och testa ditt lok lan. Bilderna i tråden från TRS2004 visar att iaf att loket ser väldigt fint ut. Den något sparsamma responsen kan bero på att det inte körs så mycket simulator(er) rent allmänt nuförtiden.
Är det någon som bygger Säröbanan i Trainz förresten?
__________________
Janne Admin Svenska 3D-Tåg - Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen. Last edited by Janne; 11-01-2007 at 02:55 PM. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2005
Posts: 728
|
Det gör väl Ian själv om jag inte minns fel?
__________________
/Daniel |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem
Join Date: Jul 2007
Posts: 733
|
Kan man ladda ner sj vagnarna, asså blue x och den svarta. Var bilden från msts? jag vill ladda ner dom
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Tidigare v10
Join Date: Nov 2005
Location: Halmstad
Posts: 2,513
|
dom ska finnas på svenska tåg skivorna, men inte den svarta det är nog en ny ommålning bengan jobbar med, och varför skulle bilden vara från msts när loket är för trainz?
|
|
|
|
![]() |
| Tags |
| ånglok, gsj, säröbanan |
|
|