Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Downloads

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-29-2007, 06:25 PM   #1
lan
Veteran
 
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
Smile GSJ Lok1 Beta

Jag laddar upp beta-versionen av GSJ Lok1 litt A. Testa och prova och meddela mig synpunkter!

Dessa saker har jag själv i åtanke att åtgärda:

1. Ångvisslan låter rätt men ger ingen ånga (scriptad!).
2. Spillångan från cylinderdräneringen försvinner vid fart!
3. Ångan från cylinderdräneringen ser ut som "Såpbubblor" som stiger!
4. Strålkastare ej ännu implementerat!
5. Script till koppel under arbete!
6. Loket tål inte skarpa kurvor för bakre löphjulet "hänger då i terrängen"!
7. Ångan från cylinderkolvarna skall förfinas!
8. Caben är PB15, kanske gör en egen nån gång?????

Walschaerts slidstyrning är jag väldigt nöjd med!

Hoppas på kommentarer!

Går loket att köra i TRS 2006 och Classics?
Förslag till förbättringar!
Felaktigheter!
m.m.

Håll till godo!
Attached Files
File Type: cdp GSJ Lok1.cdp (3.52 MB, 261 views)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn

Last edited by lan; 10-29-2007 at 06:36 PM.
lan besöker inte forumet just nu  
Reply With Quote
Old 10-29-2007, 06:37 PM   #2
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Join Date: Aug 2001
Location: Huddinge, Sweden.
Posts: 6,380
Default

Fan för dig lan . Nu ställer du till det för mig. Har inte installerat TRS efter mitt haveri. Enda spelet som har blivit installerat, är KRS. För tillfället, så tycker jag att det är förbaskat tråkigt. Men det beror ju helt och hållet på, att det inte finns något svenskt matrial än. Undra jag, om jag inte måste damma av Trainz och installera det på nytt.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-29-2007, 07:39 PM   #3
lan
Veteran
 
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
Wink

Quote:
Originally Posted by Bengan
Fan för dig lan . Nu ställer du till det för mig. Har inte installerat TRS efter mitt haveri. Enda spelet som har blivit installerat, är KRS. För tillfället, så tycker jag att det är förbaskat tråkigt. Men det beror ju helt och hållet på, att det inte finns något svenskt matrial än. Undra jag, om jag inte måste damma av Trainz och installera det på nytt.
Bengan,
gör du det för det kommer nog mer, det här är "jättekul". KRS måste få tid att växa "in i byxorna" sen tror jag att KRS kan bli en lättare platform (3D-Canvas) att utveckla modeller, men det lär dröja ett tag!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-30-2007, 03:12 PM   #4
lan
Veteran
 
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
Default GSJ Lok 1 beta 2

Har rättat till rökeffekter och boggierna.
Vore tacksam om någon kunde testa och meddela om det fungerar!
Attached Files
File Type: cdp GSJ Lok1 beta2.cdp (3.85 MB, 218 views)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-30-2007, 04:17 PM   #5
alex
Medlem
 
Join Date: May 2003
Location: Östergötland
Posts: 864
Default

För mig funkar loket i TRS2006.
Tack så mycket för loket lan!
__________________
Mvh Alexander
alex besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-30-2007, 04:19 PM   #6
lan
Veteran
 
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
Default

Quote:
Originally Posted by alex
För mig funkar loket i TRS2006.
Tack så mycket för loket lan!
Tack alex,
då vet jag iallafall det (har bara TRS2004 själv). Vill Du kolla lite och kommentera om du tycker något bör rättas till!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-30-2007, 08:32 PM   #7
ludde
Medlem
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 46
Default

[quote=lan]Jag laddar upp beta-versionen av GSJ Lok1 litt A. Testa och prova och meddela mig synpunkter!

Dessa saker har jag själv i åtanke att åtgärda:

1. Ångvisslan låter rätt men ger ingen ånga (scriptad!).
2. Spillångan från cylinderdräneringen försvinner vid fart!
3. Ångan från cylinderdräneringen ser ut som "Såpbubblor" som stiger!
4. Strålkastare ej ännu implementerat!
5. Script till koppel under arbete!
6. Loket tål inte skarpa kurvor för bakre löphjulet "hänger då i terrängen"!
7. Ångan från cylinderkolvarna skall förfinas!
8. Caben är PB15, kanske gör en egen nån gång?????

Walschaerts slidstyrning är jag väldigt nöjd med!

Hoppas på kommentarer!

Varför funkar inte loket till TRAINZ RAILWAY SIMULATOR passenger edition?
Funkar loket till Svenskatåg 2004 eller Svenskatåg 2005??
ludde besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-30-2007, 08:37 PM   #8
Kristian
Tidigare Krille400
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,020
Default

Quote:
Originally Posted by ludde
Funkar loket till Svenskatåg 2004 eller Svenskatåg 2005??
Knappast. Dessa två är ju skivor med svenskt extramaterial till TRS

Ian: Ditt lok fungerar utmärkt. Vilket kanonjobb du har gjort! Tack och bock.
Kristian besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-30-2007, 09:01 PM   #9
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Join Date: Aug 2001
Location: Huddinge, Sweden.
Posts: 6,380
Default

Hej Lennart.

Då var TRS2004 installerat igen. Har inte hunnit prova ditt lok, så himla mycket. Har bara kört lite hit och dit, på en liten bansnutt. Inga problem har dykt upp för mig än.

Du ska ha ett STORT TACK.

EDIT: Glömt krympa ner ena bilden. Nu åtgärdat.
Attached Images
File Type: jpg Screen_158.jpg (77.8 KB, 742 views)
File Type: jpg Screen_159.jpg (84.5 KB, 738 views)
File Type: jpg Screen_160.jpg (91.8 KB, 734 views)
File Type: jpg Screen_163.jpg (76.8 KB, 729 views)
File Type: jpg Screen_162.jpg (93.8 KB, 727 views)
__________________
Bengan

Last edited by Bengan; 10-30-2007 at 09:04 PM.
Bengan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-31-2007, 05:18 PM   #10
lan
Veteran
 
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
Wink

Tack Bengan,
det är skönt att se ens arbete uppskattat. Din miljö är väl kanske inte den rätta men det är roligt att ha dig med "på tåget". Responsen på ebuzz är lite långsam så jag har (tror jag) laddat upp mina alster på Auran.

Nu är jag igång så det blir fler lok och vagnar (GSJ Lok3[Scnoa] och lok nr. 5.
Sedan är det kanske dags att gå över till 3D Canvas, det finns utmärkta exempel gjorda i det programmet för Trainz!

Nu sitter väl alla ute i stugorna och "Kujuar" i höstmörkret - så tolkar jag responsen!

Vi hörs och ses:
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-01-2007, 11:11 AM   #11
andelind
Medlem
 
Join Date: Feb 2005
Location: Gnesta, , Sweden.
Posts: 587
Default

Jag har också testat det trevliga ångloket och är mycket nöjd med det. En trevlig maskin som även har sikt från förarplatsen.
andelind besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-01-2007, 02:51 PM   #12
Janne
STW-member
 
Join Date: Aug 2001
Location: Vagnhärad, Sweden.
Posts: 2,299
Send a message via Yahoo to Janne
Default Så fort jag...

...får bort lille Linus från Railsim skall jag ladda på TRS2004 igen och testa ditt lok lan. Bilderna i tråden från TRS2004 visar att iaf att loket ser väldigt fint ut. Den något sparsamma responsen kan bero på att det inte körs så mycket simulator(er) rent allmänt nuförtiden.

Är det någon som bygger Säröbanan i Trainz förresten?
__________________
Janne
Admin Svenska 3D-Tåg

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.

Last edited by Janne; 11-01-2007 at 02:55 PM.
Janne besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-01-2007, 04:27 PM   #13
Daniel
Medlem
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 728
Default

Det gör väl Ian själv om jag inte minns fel?
__________________
/Daniel
Daniel besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-01-2007, 09:25 PM   #14
Julian
Medlem
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 733
Default

Kan man ladda ner sj vagnarna, asså blue x och den svarta. Var bilden från msts? jag vill ladda ner dom
Julian besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-01-2007, 09:48 PM   #15
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Join Date: Nov 2005
Location: Halmstad
Posts: 2,513
Default

dom ska finnas på svenska tåg skivorna, men inte den svarta det är nog en ny ommålning bengan jobbar med, och varför skulle bilden vara från msts när loket är för trainz?
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply

Tags
ånglok, gsj, säröbanan


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 05:46 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009