![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Anledningen till att man måste ha skivan i har med kopieringsskyddet att göra. Att gå förbi koperingsskydd kan strida mot EULA med spelet.
Att det finns olika sätt att kunna spela utan skiva råder det väl ingen tvekan om. Diskussioner om sätt att lura kopieringsskyddet kommer inte vara tillåtna publikt på forumet. Vad var och en gör på sin egen kammare är upp till var och en. Senast redigerad av Fredrik den 2007-10-15 klockan 13:10. |
![]() |
|
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2004
|
![]() Citat:
![]() |
#3 | |
STW-member
|
![]() Citat:
![]() Stor smileyvarning på det här inlägget.
![]() |
#4 | |
Guest
|
![]() Citat:
Du kanske måste uppgradera till Tomatsås 2.0??? Sen har jag för mig att Mozzarella 1.1 inte går att använda tillsammans med tortillachipset 4.7, utan du måste nog isåfall höra av dig till supporten på PizzaHut... ![]() |
|
![]() |
#5 | |
STW-member
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Mitt första intryck var inte så positivt, kan bero på att man är färgad av hur allting fungerar i TRS/Trainz. Tar tid att att ställa om sig.
![]() Numera tycker jag att det verkar vara en lovande simulator, bara man lär sig alla tricksen. Min dator med ett halvdant grafikkort får upp till 36-37 fps, då med nästan allt på max förutom skuggorna. Inte så illa. Editorn, där börjar det faktiskt gå bra att göra växlar, i "kurvat" dubbelspår, på bangårdar med fullt av dubbla korsningsväxlar osv. Nu gäller det bara att trimma in detaljerna. Tack till bl.a Tomas för guiderna. ![]() Landskapet, målningen och allt det andra kommer nog också att lösa sig med lite träning och uppsnappande av tips. Kamerans rörelser är jag inte riktigt nöjd med. Tycker att TRS rörelseschema är mycket bättre, men det kanske också är en vanesak. Summa summarum, KRS verkar lovande trots en trevande inledning. Med lite patchar och mer tid att sätta säg in i spelet blir det nog riktigt bra. ![]()
#7 | |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() MVH Kenneth
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Jag har fortfarande ingen egen uppfattning av Kuju eftersom jag är alldeles för dålig och febrig för att göra en djupare analys själv för närvarande.
Det är i alla fall kul att följa debatten här och på Aurans forum där de inte skräder orden precis. Sista omdömet jag läste var att World Editorn var ungefär lika användarvänlig som en bikupa med ilskna invånare i kalsomgerna... Andra invändningar är mot signaleringen som tydligen är helkass. En fråga som jag har till er som kommit lite längre: Finns det vägar med trafik och järnvägsövergångar med bommar och ljus/ljud? Håkan |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Jag har taggat upp mig såpass att jag tyckte det kunde vara dags att med egna ögon och öron köra KRS. Det var bara att känna draget!
Jag är så arg nu så ni får ursäkta följande rader: Naturligtvis så startade inte helvetet utan åberopade återigen en originalskiva!!! Jag har gjort ett antal misstag: #1 Att överhuvudtaget skaffa skiten. #2 Att installera dyngan på min fina dator. Jag har nu åkt på en massa filer som saknas och som komplicerar uppstarten av datorn. #3 Att inte omedelbart ta bort jävelskapet när jag upptäckte vad det handlade om. Man har ju hört till leda hur gammalmodig och ute Trainz spelmotor är. Jaså? Den fungerar ju i alla fall. Att Kuju efter fyra års funderande och filande releasar något så urbota dumt som detta så påminner mig om när jag seglade till England för ett antal år sedan. Vi fick söka nödhamn i Orwell River pga överfallsväder och besökte då staden Ipswitch. En järnvägslinje löpte rätt igenom hamnkvarteren och där var en nyuppsatt varningsskylt som varnade för de nya helautomatiska bommarna. Intill fanns en vaktstuga med en gammal tant. Tidigare hade hon gått ut och vevat ner bommarna när tåget syntes. Nu var det automatiserat på det viset att en koltrådslampa slocknade när tåget närmade sig. Men istället för automatisk fällning gick tanten ut och vevade ner bommarna som vanligt. Facket hade krävt att tjänsten inte fick dras in... Förmodligen är det väl tanten och facket som har varit betatestare av denna sanslöst dåliga produkt... Håkan |
![]() |