![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
STW-member
|
![]()
mitt första intryck var inte sådär jättebra, lyckades inge vidare i de två tyska gods scenariona, ihopkoppling och växellägging omständigt och felade mycket och spårbyggande i editorn gick bara uselt.
Men nu har jag lärt mig hur man kopplar ihop vagnar så det fungerar, hur man lägger om växlar längre fram via minimappen, och hur man bygger spår och växlar så nu är intrycket mycket mycket bättre ![]() /Tomas |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Hur ser ni på detta att man måste ha skivan i för att kunna använda spelet?
Förr eller senare kommer man väl till den punkt med en massa tillfört innehåll att kapaciteten blir ansträngd. Som jag uppfattat det så kan det väl bli en flaskhals för optimal prestanda om det är därifrån all data måste hämtas och vad hjälper det då om man som jag optimerat datrorn i övrigt? Håkan |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
DAEMON Tools är underbart....
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Nu har även jag testat Simulatorn och första intrycket var att den åt minne. Andra intrycket var att den hade lite dålig FPS.
Tredje intrycket var wow. när man väl fått rätt inställningar, bl a 1600 * 1100 eller var det var, och satt den på screen istället för windows mode så fick jag till riktigt bra FPS trots allt på max. Nu har jag bara testat ruch hour och naturligtvis missade jag första stoppet med ca 3 tåglängder. Jag hittar ingen tavla för 'vänta 80 miles' trots att jag kört om den tre gånger. Detta är dock småsaker. återkommer med mer info så fort jag testat resten. Det faktum att skivan måste vara i är skit. Så enkelt är det. år 2007 så borde man hittat på bättre sätt att kontrollera om man har original eller kopia.
#5 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Anledningen till att man måste ha skivan i har med kopieringsskyddet att göra. Att gå förbi koperingsskydd kan strida mot EULA med spelet.
Att det finns olika sätt att kunna spela utan skiva råder det väl ingen tvekan om. Diskussioner om sätt att lura kopieringsskyddet kommer inte vara tillåtna publikt på forumet. Vad var och en gör på sin egen kammare är upp till var och en. Senast redigerad av Fredrik den 2007-10-15 klockan 13:10. |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2004
|
![]() Citat:
![]() |
#7 | |
STW-member
|
![]() Citat:
![]() Stor smileyvarning på det här inlägget.
![]() |
#8 | |
Guest
|
![]() Citat:
Du kanske måste uppgradera till Tomatsås 2.0??? Sen har jag för mig att Mozzarella 1.1 inte går att använda tillsammans med tortillachipset 4.7, utan du måste nog isåfall höra av dig till supporten på PizzaHut... ![]() |
|
![]() |
#9 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
DVD'n används endast för att kontrollera kopieringsskyddet när man startar RS, därefter kan man plocka ur skivan om man vill. Ingen data hämtas därifrån när spelet väl är startat. mvh .... Mats