|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#13 |
|
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
Ort: , , .
Inlägg: 212
|
Det är säljarens (butikens) ansvar att du får tillbaka en likvärdig TV inte servicebolagets. Du har ingått ett avtal med butiken när du köpte TVn Det är butiken som skall anmälas till ARN inte serviceföretaget Butiken skall hjälpa dig med kommunikationen mot serviceverkstaden DU måste förmodligen göra en anmälan till ARN för att få rätsida på ditt problem, du bör skriva ner det som hänt och vad som sagts som ett stöd för minnet och viktigast av allt beskriv vad som hänt ljug eller skarva inte.gå in på http://www.arn.se/ och kolla där kan du få kontakt med en konsumentvägledare som kan hjälpa dig eller här Adress: Konsument Sundsvall 85196 SUNDSVALL Besöksadress: Kulturmagasinet E-post: konsument@sundsvall.se Telefontider: Mån 09-11 Tis 09-11, 14-16 Ons 14-16 Tors 14-16 Telnr: 060-191208 Faxnr: 060-129640 Tag kontakt med dem direkt ! oftast löser sig problemet ganska fort när butiken får ett brunt kuvert från ARN Ps. efter att ha jobbat med försäljning av elektronikprylar i 35år blir jag alltid lika förbannad på butiker som skiter i sina kunder. Du har ingen anledning att hålla dom om ryggen, utan snarare ett ansvar att dra fram dessa i ljuset för att varna andra från att råka ut för samma sak om du behöver råd kan du kontakta mig på mail direkt. Senast redigerad av pussgurkan den 2007-09-23 klockan 11:18. |
|
|
|