![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
STW-member
|
![]()
fast ska man dra en slutsats av hur de formulerat denna mening "While our development team uses the 3DS Max modelling package, for many modellers, 3D Canvas provides an affordable entry into modelling" så kommer det finnas support för 3dsmax också... för de som använder det. Men det är ju ändå inte ett 100% definitivt svar på frågan om 3dsmax
/Tomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
|
![]() Citat:
![]() mvh .... Mats Kan även tillägga att 3D-Canvas har stöd för att importera 3ds-filer, så även om det inte kommer en exporterare till 3ds Max så kanske man fortfarande kan bygga i 3ds och importera den slutliga modellen i 3D-Canvas för att sedan exportera den till KRS.
__________________
![]() Senast redigerad av MatsH den 2007-09-11 klockan 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Finns det något ställe, där vi fattigare kan ladda ner ett användbart 3D-program grattis eller till en hyfsad summa. Som man då eventuellt kan använda för KRS. Gmax har jag redan och om jag har förstått det rätt, så kommer inte det att fungera för KRS. Eller är jag ute och cyklar i badkaret igen, som vanligt?
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 29
|
![]()
Det låter som det är avgörande skillnader mellan 3D Canvas Pro och Gmax.
Då undrar man ju om det är ett misstag att fortsätta med att "skola in sig" på Gmax med modeller till Trainz. Är det någon som har lite koll på bägge programmen och kan bekräfta att skillnaden är så stor att det är lika bra att ge upp Gmax och börja med 3D Canvas Pro direkt istället? /Mats |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
|
![]()
gmax kan väl expotera till .3ds-fil och 3D Canvas kan läsa .3ds eller har jag fel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
|
![]() Citat:
![]() mvh .... Mats
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
Ort: At the east side of nothing
Inlägg: 1 024
|
![]() Citat:
Om du ändå är intresserad kan du ju alltid höra av dig via MSN eller på något annat sätt, så kan jag i detalj beskriva hur du ska göra. Att jag inte lägger ut det på forumet är för att jag själv inte använder mig utav tekniken, bygger hellre helt nytt i 3ds om jag ska ta hand om något gammalt projekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
|
![]() Citat:
Största problemet, som jag ser det i alla fall, är ju det faktum att Gmax officiellt är nedlagt. Att TurboSquid fortsätter att distribuera programmet känns mera inofficiellt tycker jag, och jag är tveksam till att utvecklare av nya spel kommer att ha något samarbete med dom. Men jag kan såklart ha fel. ![]() I och med att Kuju nu har ett samarbete med Amabilis och att 3D-Canvas är det officiella programmet för KRS så har jag bestämt mig för att gå över till det. 3D-Canvas kan ju även exportera både till MSTS och Trainz. Vad gäller skillnaden mellan de två programmen så innebär det såklart en ny inlärningströskel att passera när man byter program, men det är inte som att börja om från början. Nog har man nytta av att ha hållit på med Gmax innan. mvh .... Mats
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |