|   | 
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
| 
 | |||||||
|  | 
|  | Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
|  2007-08-01, 22:05 | #1 | 
| Medlem Reg.datum: Jan 2005 Ort: ,  , Sweden. 
					Inlägg: 29
				 |  Bästa sätt att skapa vagnsboggier ? 
			
			Hej  Håller på med att knåpa ihop en 600 mm - boggie till en JGJ-vagn och har testat lite olika sätt - bla efter beskrivningen i denna tutorial: http://www.worldoftrainz.com/Pages/T...ruckTutTRS.htm (Skriven för 3DS max men det är principen jag har använt i Gmax). Nackdelen är att boggien blir fruktansvärt polygontung, klart över rekommendationen i TRS2004 Content Creators Guide på <300. Bara själva boggiramen är på över 300 polygoner, en del går att trimma bort men sen ska ju hjulaxlarna dit också (ung 300 p/axel bara de). Är det enklare att fixa till boggiramen som en enkel låda och sedan lägga på en genomskinlig textur med ram, fjädrar m m istället? /Mats | 
|   |   | 
|  2007-08-27, 18:31 | #2 | 
| Veteran Reg.datum: Nov 2001 Ort: Onsala,  , Sweden. 
					Inlägg: 8 149
				 |   
			
			Håll ner antalet sidor i cylindrarna till axlarna (mer äm 5-7 behövs knappast, höjdsegment = 1. Koncentrera Dig på dom delar som syns, det ät där Du kan slösa på polygonerna.
		 
				__________________  "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn   | 
|   |   | 
|  2007-08-27, 19:43 | #3 | 
| Medlem Reg.datum: Jan 2005 Ort: ,  , Sweden. 
					Inlägg: 29
				 |   
			
			Det är 10 sidor i själva axeln, 18 i hjul och fläns. På bilden har texturer lagts på hjulaxeln. Polycount för alltihop är nu uppe i 1478. | 
|   |   |