![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har följt tråden från början, men bara skrivit ett inlägg tidigare och varit dålig på att ge beröm.
Dags att skriva lite till, för att ge beröm och uppmuntran. Ser väldigt bra ut och jag fortsätter att följa tråden.
![]() |
#47 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Vill bara inflika att detta måste vara bland det bästa jag sett i Trainz !!!!!!
Fantastiskt jobb ! Bockar och bugar, Stefan |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#49 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Det skall bli/är mycket intressant att få följa fortsättningen på GSJ.
Ibland får man nästan barndomsvibbar, så nära ligger din skapelse originalet. Hälsningar, Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Veteran
|
![]()
Håller just nu i regnet på med gmax, script och animeringar.
Finkan har automatiskt fungerande koppel som kopplar och animeras vid hop och särkoppling och slutsignal sätts automatiskt på sista vagn. Håller på att få dörrarna att öppnas (experimenterar med två "pantografer"). Det fattas fraktsedelhållare och text på rambalkarna. Om och när den blir färdig behöver jag hjälp att ladda upp den under downloads. Vi ses!
![]() |
#51 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#52 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
ser ju skitbra ut , jag såg ett par lok på andra sidan , asså ånglok , var har du hittat dom , jag syftar på alla ångloken på den sidan o spårvagnarna
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#54 |
Veteran
|
![]()
Håller på med N och J, liten förhandsvisning på provspåret.
![]() |
#55 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Veteran
|
![]()
Mycket jobb!
Att vända boggier och ändra attachment point tar tid, men jag blir bättre och bättre på att hantera gmax, Corel Phot Paint och Surveyor, tidödande är det men man hittar ett system i det hela så småningom. Ibland är det tur att det regnar(det är ju synd?). Nu har jag alla detaljer till stolpvagnen (litt NN) och grusvagnen (litt P) som ju sitter på J-chassiet. Sen återstår NN3-vagnen, 5-stolpars vagnen som ser ganska annorlunda ut. När det är klart väntar personvagnarna. Som tur är finns ju redan rälsbussarna av Lok-Kalle. Så småningom ger jag mig nog ikast med lokbygget (pust, stön). Bilden visar en J-vagn med bromssäte, tänk er att där satt en bromsare på sätet, i ur och skur, året runt, sist i tåget och skulle ha koll på signaler från loket - vilket drömjobb? Det kommer mer, om vädret håller i sig.
![]() |
#57 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Mycket fina vagnar
![]() ![]()
![]() |
#58 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
Skitfina vagnar lan.
Verkligen kul att du har fått in flytet med Gmax och bygger det ena efter det andra. Själv är jag så förbannat dålig på engelska. Så vid minsta motgång, så tappar jag sugen och lägger allt åt sidan. När jag inte förstår ordentligt vad jag ska göra i nästa steg. Som tur är, så sparar jag det, som jag har påbörjat och plockar fram på nytt ibland. Speciellt när det dyker upp så här fina bilder på vagnar som andra bygger. Då får man lite insperation igen och tar tag i grejerna igen och försöker prova sig fram där man körde fast sist, tyvärr så har man då hunnit glömma bort en massa andra steg i byggandet. Det är ingen som har hittat någon bra översättning av Gmax till svenska? Hoppas och ser framemot en möjlighet för nedladdning av dessa vagnar och byggnader som du har gjort. KlausM:s semaforer som du har försvenskat. Du har inga tankar på att fråga Klaus, om du får ladda upp dina ommålningar. Har själv tänkt försöka måla om dom, men har inte fått tid och just nu känns det onödigt, då dom redan är ommålade. EDIT: Strul med andra burken. Bengolle = Bengan Senast redigerad av bengolle den 2007-07-28 klockan 10:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Veteran
|
![]()
GSJ godsvagnspark börjar bli komplett. Senaste tillskotten är NN tre-stolpars och P grusvagn, båda i obromsat och bromsat utförande. Jag håller på med en bromsare som kan sättas på bromspallen och jag håller på att lära mig att göra "Products" så man kan lasta eller sätta på saker (ektunnor, tank mm).
Animering av dörrar går sämre för jag har elementära kunskaper i trainzscript.
![]() |
#60 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
Hej!!!
Jag undrar om Säröbanan finns för nedladdning, och isåfall var? ![]()
Andreas Senast redigerad av ad_de93 den 2007-11-05 klockan 18:40. |
![]() |
![]() |