![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
![]()
Hej
Man blir nästan helt paff... så grymt verkar de bli. ![]() .
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
En signifikant bit med att få en virtuell modell att se verklig ut och egentligen hittills inte riktigt har övertygat... det är vegetationen. Verkligheten har ju en påtaglig mängd av vegetation i stort o smått, som vi egentligen inte ens kommit i närheten av i nuvarande simulatorer...
Tycker så här långt att Kuju har gjort ett riktigt bra jobb i ambitionen att efterlikna verkligheten i vegetations-aspekt, med datorernas begränsningar och möjligheter i utmärkt avvägnng ... Ska bli riktigt intressant att se hur det fungerar sedan i skarp funktion i egen dator... Marktexturer, med logisk växtlighet kopplad till sig... mumma... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]() Citat:
Något jag upplevde som ett stort problem vid banbygge var just att få till skaplig växtlighet utan att datorn gick på knäna så det skall bli intressant att se hur Kuju lyckas! Animerad undervegitation (gräs/buskage) samt träd som vajar i vinden höjer realismen rejält, det vet vi som sprungit runt o krigat i BF2 o liknande spel. De trädmodeller som visas upp ser ju väldigt trevliga ut, med animering i spelet så kan det bli muma! ![]()
__________________
/MVH Patrik ![]() |
|
![]() |
![]() |