Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-03-08, 00:46   #1
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
[quote=Pierre]Ser jättebra ut Knebert! Dock ser bro nummer två ut att vara lite låg...huvudvärk för lokföraren???? quote]

Hej

Bron är numera höjd...Kanske bilden gav lite synvillor? Det ser lite konstigt ut ibland, loken klarar att gå under broar mm men sen när man sätter ledningen och gantrys så ser det lågt ut....Skulle man ha broar mm på höjd så att gantrysarna gick fria skulle de hamna en bra bit upp...Det är min uppfattning av det.

MVH Kenneth
Gammal 2007-03-08, 12:14   #2
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Jo, det är nog ofta synvillor på bilder. Men på just den bilden såg det verkligen lågt ut. Bra att du höjt bron!
Hamnen ser bra ut, men gör gärna fler uppställningsspår för vagnar. Som SubTrain säger, så behövs mer asfalt. Från kajen och ut över åtminstånde dom närmaste spåren...

Senast redigerad av Pierre den 2007-03-08 klockan 12:17.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-03-08, 13:36   #3
knebert
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Hamnen ser bra ut, men gör gärna fler uppställningsspår för vagnar. Som SubTrain säger, så behövs mer asfalt. Från kajen och ut över åtminstånde dom närmaste spåren...
Hej

Det blir inte det enklaste att lägga fler spår än vad det finns nu...Detta på grund av antalet object/tiles....

Men om det går att reducera på något vis så får man väl se vad som händer...

Jag skall ha en passagerarterminal ochså, men den får man putta in på en annan tiles annars funkar det inte...

MVH Kenneth
Gammal 2007-03-08, 15:44   #4
knebert
Medlem

Standard Justerad bro!!!

[quote=Pierre]Jo, det är nog ofta synvillor på bilder. Men på just den bilden såg det verkligen lågt ut. Bra att du höjt bron!
quote]

Hej

Här kommer en bild som visar den nya höjden av bron....

MVH Kenneth
Bifogade bilder

Gammal 2007-03-08, 20:04   #5
knebert
Medlem

Hej

Här kommer 2 nya bilder från en aktivitet som jag satte ihopa för att testa banan.

OBS! Jag vet, svenska signaler!!! Men det finns danska signaler i rutten och så länge man inte har tänkt köra en rebuild så kan man ha dessa kvar. De kommer att plockas bort vid ett senare tillfälle. OBS!

Sen sist har jag (på begäran!!) lagt till ytterligare spår, så nu finns det spår som man kan ställa upp vagnar och lok på. Detta kan man se i vänster kant på nedre bilden.

MVH Kenneth
Bifogade bilder

Gammal 2007-03-08, 21:37   #6
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Spännande och fina bilder!
Ja, du nämnde om signaler, har du kvar att placera om spåren? Då är det bäst att ta bort alla signaler innan du rör spåren. Det har jag gjort med min rutt. Hela norska biten. Det kan vara bra att göra rebuild några gånger och se om spåren är korrekta och inga fel.
Lycka till i fortsättningen!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-03-08, 22:54   #7
knebert
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Spännande och fina bilder!
Ja, du nämnde om signaler, har du kvar att placera om spåren? Då är det bäst att ta bort alla signaler innan du rör spåren. Det har jag gjort med min rutt. Hela norska biten. Det kan vara bra att göra rebuild några gånger och se om spåren är korrekta och inga fel.
Lycka till i fortsättningen!
Hej

Jo jag vet detta men eftersom jag håller mest på med terrängen och vill fixa detta innan jag går in på annat så har det ingen betydelse. Sen att man fixar lite med spåren den smällen får man ta sen i så fall...

Att man har signalerna kvar har ingen större betydelse så länge man inte kör rebuild och det skall man inte göra i onödan. Nu är det ju dessutom så att de flesta spåren finns redan på plats så det gör inte så mycket, sen får man ju testa att sätta signaler ochså, alltid något

Dessutom tack för uppmuntran....Det behövs alltid

MVH Kenneth
Gammal 2007-03-19, 00:54   #8
knebert
Medlem

Post Lokstall (bild)

Hej

Nu har det uppförts ett lokstall i ena änden av hamnen....

Nu är ochså testerna klara och det fungerade de testerna som jag gjort så nu är det bara att köra så det ryker (om RE är med en )

MVH Kenneth
Bifogade bilder

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:17.