Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-01-28, 13:57   #466
Json
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: At the east side of nothing
Inlägg: 1 024
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Json
Odd pratar Norska

Odds meddelande fritt översatt till engelska:
Hmm, såhär ska det nog se ut egentligen tror jag

Citat:
I've got one small problem. When I drive c20 with "drive to" it works,but as fast as I use c20 through (different?) stations, doors and "approaching station" indication on nr 2 doesn't work.
I use "Utun skinner" and "Premetro island station" as stations. I've got Trs2006 with sp1. Is there anyone that has the same problem?

MVH
Odd
Json besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-01-28, 18:14   #467
andre_bergkvist
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Landskrona,Skåne,Sweden.
Inlägg: 70
Standard Kuid-nummer?

Hej!

Måste jag ta bort min gammla verison för och kunna ha version 0.8?
Jag hade en tidigare verison av C20 och la in den senaste, men den vill inte fungera.
Måste jag har nått program eller fungerar inte den senaste versionen av c20 i TRS2004?
__________________
André Bergkvist
"skånerutten"



Senast redigerad av andre_bergkvist den 2007-01-28 klockan 18:48.
andre_bergkvist besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-01-28, 19:12   #468
SVoyager
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Québec/Kanada
Inlägg: 357
Exclamation

Citat:
Ursprungligen postat av Jonmpa
HEJ!!! jag vet förstår till fullo att du har ett tufft jobb att färdigställa och släppa version 9, men min nyfikenhet tvingar mig att fråga när vi kan vänta oss att denna modell kommer att kunna laddas ner. Mvh Johnny Nilsson
Hmm, ska vänta lite. Jag har redan fixat det mesta men jag väntar om ni kan hitta mer. Skulle inte vara kul om jag släppa v0.9 och några dagar efter det ska finnas mer bug som igen hade tid att hitta. Kanske en/två veckor.

Citat:
Ursprungligen postat av andre_bergkvist
Hej!

Måste jag ta bort min gammla verison för och kunna ha version 0.8?
Jag hade en tidigare verison av C20 och la in den senaste, men den vill inte fungera.
Måste jag har nått program eller fungerar inte den senaste versionen av c20 i TRS2004?
v0.8 fungerar med 2004, det är bäst att du först ta bort v0.7 och installera v0.8. Försöker att göra det och sen, om det finns en felmeddelande, skriv detaljer här. I 2004, gå till railyard och försöker att visa c20 där. Det finns en program i 2004 men jag har glömt namnet (jag är i mitt arbete just nu, kan inte kolla) men när du öppnar det, det finns en plats som kan visar en "error log". Om du kan inte ser c20:n i railyard ska det finnas en error i det där programmet, fel meddlande är vicktig!


Json, when he says "indication on nr2 doesnt work", what does he talk about? the second train? whats the number 2?

SV

Senast redigerad av SVoyager den 2007-01-28 klockan 19:39.
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-01-28, 19:44   #469
Json
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: At the east side of nothing
Inlägg: 1 024
Standard

Odd menar följande (iaf så har jag tolkat det)

När han kör med ett tåg och "drive to" så fungerar allt bra, men när han kör med flera tågsett så fungerar inte "approaching station indication" på mer än det första tågsettet
Json besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-01-28, 19:51   #470
andre_bergkvist
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Landskrona,Skåne,Sweden.
Inlägg: 70
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SVoyager
Hmm, ska vänta lite. Jag har redan fixat det mesta men jag väntar om ni kan hitta mer. Skulle inte vara kul om jag släppa v0.9 och några dagar efter det ska finnas mer bug som igen hade tid att hitta. Kanske en/två veckor.



v0.8 fungerar med 2004, det är bäst att du först ta bort v0.7 och installera v0.8. Försöker att göra det och sen, om det finns en felmeddelande, skriv detaljer här. I 2004, gå till railyard och försöker att visa c20 där. Det finns en program i 2004 men jag har glömt namnet (jag är i mitt arbete just nu, kan inte kolla) men när du öppnar det, det finns en plats som kan visar en "error log". Om du kan inte ser c20:n i railyard ska det finnas en error i det där programmet, fel meddlande är vicktig!


Json, when he says "indication on nr2 doesnt work", what does he talk about? the second train? whats the number 2?

SV
Jag har tagit bort den gamla versionen o lagt in den nya, men den vill inte fungera ändå. Jag kan inte se tåget i railyard. Jag vet inte vilket program du menar i TRS2004....
__________________
André Bergkvist
"skånerutten"


andre_bergkvist besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-01-28, 20:03   #471
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

Tack för detta preliminära beskedet, SVoyager. Mvh Johnny Nilsson
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-01-28, 20:13   #472
SVoyager
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Québec/Kanada
Inlägg: 357
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av andre_bergkvist
Jag har tagit bort den gamla versionen o lagt in den nya, men den vill inte fungera ändå. Jag kan inte se tåget i railyard. Jag vet inte vilket program du menar i TRS2004....
Hmm ok, det betyder att det finns nånting fel med installationen. När du kan inte ser c20:n i railyard betyder att det finns en vicktig del av tåget som har inte installerat eller nånting liknande. Jag ska kolla programmets namn ikväll så ska du ha ett svar imorgon (sverige tid). Det är kanske "content manager", hmm kan inte komma ihåg om det heter "content manager" eller inte. Ändå när du öppnar programmet finns i en meny med nånting som heter "view trainz error log" och när du clickar på det ska internet explorer öppna med det fel meddlande. Försöker att hitta det men jag ska hjälpa ikväll med "screenshots".

SV
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-01-28, 20:58   #473
Daniel
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 728
Standard

Du saknar TM_wabco tror jag, finns på dls. (tyfonljudet)
__________________
/Daniel
Daniel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-01-29, 00:50   #474
andre_bergkvist
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Landskrona,Skåne,Sweden.
Inlägg: 70
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel
Du saknar TM_wabco tror jag, finns på dls. (tyfonljudet)

Tack för hjälpen, nu funkar det som det ska
__________________
André Bergkvist
"skånerutten"


andre_bergkvist besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-01-29, 01:05   #475
SVoyager
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Québec/Kanada
Inlägg: 357
Standard

Tack daniel, jag hade glömt tyfonljudet.
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-01-29, 09:28   #476
Daniel
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 728
Standard

Ingen orsak.
__________________
/Daniel
Daniel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-01-29, 12:29   #477
odd
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Jessheim, , Norway.
Inlägg: 80
Skicka ett meddelande via MSN till odd
Standard

Tusen takk for all hjelp.
Nå får jeg ikke feilmelding lenger. Jeg vet ikke hva som skjedde, men jeg flyttet togene lenger vekk fra stasjonene og da forsvant feilmeldingene.
Det er bare det som du svarte på sist som er feil. Når jeg kjører 2 togsett så virker den som har den første Driver (Togfører) helt fint, men nr 2 virker ikke dørene dem vil ikke opne seg eller lukke også virker ikke pannelet som viser at dørene er opne eller lukket det var det jeg mente med indication on den er helt svart.
Takk igjen for oversettelsen Json.

MVH

Oddvar
odd besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-01-29, 12:37   #478
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SVoyager
Hmm ok, det betyder att det finns nånting fel med installationen. När du kan inte ser c20:n i railyard betyder att det finns en vicktig del av tåget som har inte installerat eller nånting liknande. Jag ska kolla programmets namn ikväll så ska du ha ett svar imorgon (sverige tid). Det är kanske "content manager", hmm kan inte komma ihåg om det heter "content manager" eller inte. Ändå när du öppnar programmet finns i en meny med nånting som heter "view trainz error log" och när du clickar på det ska internet explorer öppna med det fel meddlande. Försöker att hitta det men jag ska hjälpa ikväll med "screenshots".

SV
Ett bra program att ha till trs04 för att administrera sina objekt är TrainzObjectz
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-01-29, 13:18   #479
odd
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Jessheim, , Norway.
Inlägg: 80
Skicka ett meddelande via MSN till odd
Standard

Hei Igjen.
Er det noen av dere som kan anbefale et greit program for å snakke inn i mikrofonen så man får snakket inn stasjonsnavnene til C20.

MVH
Oddvar
odd besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-02-01, 01:10   #480
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

HEJ! Jo jag tänkte på en sak: att det går inte enbart att sätta ut Trackmarkers med stationsnamnen och låta bli att namnge stationerna med C20 då kommer inget utrop alls och heller kommer inget på tågdatorn och namnger man en station så kommer utropet när man är halvvägs in på den, i verkligheten utom i Kista kommer utropet några sekunder före ankomsten till stationerna, kan du styra över sånt eller är det nåt man måste göra mer än att ha stationer med korrekt stationsnamn på?
Jag riktigt längtar efter V09.
Mvh Johnny Nilsson
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:55.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009