![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
|
![]()
Tack så mycket riktigt vackert dina loken!
![]() Rc3 1040 SJ tycker jag som bäst! MVH miles_27 |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Några till Rc-lok på G till Banbyggarna.
Rc4 1169 SJ med nya loggan. Rc4 1290 GC med den svartvita loggan. Innan omlackning var texten helt i vitt. Rc6 1341 SJ.
![]() |
#18 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Bra jobbat Bengan!
Jag uppskattar stort ditt arbete! ![]()
![]() |
#19 |
|
![]()
3 st Rc:n till, på väg till Banbyggarna.
Rc4 1169 SJ som ovan, bara att jag hade glömt att fixa till siffrorna i fronten på förra bilden. Rc4 1199 GC radiostyrning. Rc4 1207 SJ med gamla loggan. Rc4 1272 GC med helvit text.
![]() |
#20 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Så teckensnittena kom till användning?
Fina ommålningar f.ö ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
sa det i den andra tråden oxå.. menmen
inte för att va gnällig på något sätt, men det där ÄR inte SJ´s teckensnitt för Rc-loken, tyvärr inte enns i närheten |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]() Citat:
![]() ![]() Grymt snygga ommålningar, Bengan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citat:
Här kommer det annars, 4 st Rc-lok till som är på väg till Banbyggarna. Ska föreställa. Rc2 1089 med det nya vinghjulet. Rc2 1124 med gamla SJ-loggan. Rc3 1058 med det nya vinghjulet. Rc3 1064 med gamla SJ-loggan.
![]() |
![]() |
#24 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Mycket trevliga ommålningar du har gjort där.. Väldigt fina!
![]() Skickar med en bild på hur det ser ut från sidan på 1290 innan den byggdes om..
![]() |
#25 |
|
![]()
Har upptäckt lite missar på Rc-loken och får nog uppdatera alla och skicka på nytt till Banbyggarna.
Det som stör mig mest just nu. Är taket. Har missat en ruta på texturen, så denna pryl har inte samma färg som taket förövrigt har. Sen har jag lagt Bra miljöval och snestrecket för radiostyrning i A-änden, men på alla bilder jag har tittat på, så ska dessa vara i B-änden. Går ju att rotera loket och lossas att andra änden är A istället, men när jag ändå ska fixa till taket, så kan jag lika gärna även fixa till detta på engång. Om någon har hittat andra missar, så tala om det nu. Så ska jag försöka rätta till dom också, när jag ändå håller på. Missar som redan finns och som jag inte kan göra något åt, är. Backspeglar, stag/handtag i front och runt dörrar, tutta på taket och ramen runt fönstret av förarhytten på sidan. Dessa ligger mappade inom samma ruta på texturen. Så t.ex. Gula stag/handtag i front och runt dörrar på gröna Green Cargo. Ger också gula backspeglar, gul tuta och gul ram runt fönstret. Hade det inte varit för ramen runt fönstret, så hade man nog stått ut med det andra. Så just dessa saker, kan jag ingenting göra åt.