![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Fina signaler!! Är de även med förstärkta ljussken på lång håll? Sådana finns rutten DK2000 F.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2005
|
![]()
Snyggt! Ser särskilt fram emot nya väggskyddssignaler. Gärna med animerade ljus. Det har ju gjorts tidigare.
;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
De behöver bara fast sken. Om det verkligen blinkar så måste du nödbromsa tåget så att du inte kolliderar vägfordon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Otroligt snygga signaler
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Guest
|
![]() Citat:
Citat:
Johan B menar "vägskyddet mot bilarna", d v s det växelvis rött blinkande ljuset vid övergången. Det ljuset skulle jag också vilja se animerat! ![]() Totte pratar om V-försignalen a k a "dödskallen". D v s det fasta gua skenen, som anger att vägskyddet fungerar och att tåget kan passera. Det skulle jag också vilja se animerat d v s "blinkande" från det håll där inget tåg passerar, d v s då bommarna i vägskyddet är uppfällda. |
||
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Dödskallarna har fast sken åt bägge håll när bommarna ligger nere, men på dubbelspår bara på det spår som det kommer ett tåg på.
Gott nytt år!
![]() |
#9 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2005
|
![]() Citat:
Ledsen om jag utryckte mig lite oklart. Gott nytt år allihopa föresten! Senast redigerad av Johanb den 2006-12-31 klockan 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hedersmedlem
|
![]()
Då är vi alla på samma linje...
![]() Jag hade precis tänkt att fråga just det där med dubbelspår, men då fick jag svaret innan, tackelitack! ![]() Har för mig at det är mått lurt med V-signalerna, döskallen är ju helt korrekt fungerande, men V-signalen har bara en aspekt, den kan bara visa kör och därmed visas inget annat i försignalen heller förståss. Ska försöka lösa det där, så det blir rätt fungerande. |
![]() |
![]() |