![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Hej, jag tror att jag har ett svar till din problem.
Problemet är inte med a.limfront eller a.limback men det är med a.cabfront a.cabfront är var din cab "attaches to". Så punkt x0-y0-z0 på din cab modell ska "attach to" a.cabfront. a.limfront och a.limback är det punkter som vagnen ska "couple" till en annan vagn, det gör ingenting med cabben. Så du behöver bara att flytta a.cabfront lite backåt och allt ska fungera perfekt! SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Tack David,
hoppas att LokKalle också ser det det här. Jag har skickat ett PM till honom.
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Är det nåt du missat Kalle?
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
En sak jag reagerade på när jag såg Kalles config, nämnligen:
Kod:
mesh "Y7 cab_Interior.pm" |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Ja,
kan du inte göra något åt grundbulten till hytten för Y7:an? Kalle....?
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2007-03-12 klockan 19:49. |
![]() |
![]() |