Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-11-30, 00:22   #421
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Jao, samma här, rutten fungerar utmärkt. Så fin, så man blir svim-färdig...

Jag har tsection.dat build 00032, men som Mikalel512 så, han kör på 31-an, så ni som hade problem inledningsvis, kolla at ni har 31 eller bättre.

Ta dessutom bort den consist-fil som Mikael512 spårade, KMW_SJ_Yo1p.con, så bör det vara frid o fröjd sedan. Jag antar att den consist-filen bara var en fripassagerare och inte används. Låter smalspårigt, dessutom...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 00:23   #422
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Exclamation

Hej
STOPP


Lika bra att alla slutar att kadda hen NMJ v.1.0

Dessa problem måste lösas först.....
__________________


Senast redigerad av Hawk den 2006-11-30 klockan 00:27.
Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 00:40   #423
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Har också provat rutten nu...

Jag gjorde följande: Tog bort TRAINS och GLOBAL mapparna och la in orginal mapparna (så MSTS blev "orört" igen). Sen installera jag New Roads, Scale Rail och senste XTracks som är v3.18 (i den ordningen eftersom nyaste tsection-filen (Build 00035) finns i senaste Xtracks!). Sen installera jag NMJ och tågpaket 1 och 2.

Starta MSTS och fick felmedelande om att KMW_SJ_HC2\SJ_Yo1p.eng saknas. Det är ju inte så konstigt eftersom KMW_SJ_HC2 inte finns med i nått av tågpaketen. Det är KMW_SJ_HC1 som finns i tågpaket 2! Detta löste jag genom att installera KMW_SJ_HC2. Den finns här: http://www.nklj.se/HC/

Och ja, det är dom smalspåriga rälsbussarna. Så man kan ta bort con-filen om man hellre vill det...

Sen testa jag ett par aktiviteter och allt verka fungera bra. Rutten är ett rent mästerverk!!!! Och Dsons aktiviteter ska bli skoj att köra, hoppas det kommer fler!?

Nu har jag lagt in tågen jag tog bort först och sen lagt in tågpaketen en gång till och även nu fungerar rutten som den ska.

Betyg: Rutten får 12 ångvisslor av 10 möjliga.
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2006-11-30 klockan 00:44.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 00:41   #424
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Kollade igenom innehållet och precis som sagts tidigare, så är det en smalspår-consist-fil med extra i paketet, så den måste bort. (om ni inte har smalspår-bussarna förståss...)

En consist som inte har ett korresponderande fordon blir strul, då blir MSTS förvirrad och lägger av.

På det bara, en koll att er tsection.dat är nyare eller samma som build 00031.

Sen rockar det nog på.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 09:56   #425
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 786
Standard

En fråga bara, hur ser man att det är build 00031? Var hittar man det?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 10:28   #426
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Du öppnar filen tsection.dat, som ligger i GLOBAL, med t.ex WordPad. Nästan längst upp i filen står angivet vilken build det är.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 12:53   #427
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Jag laddade ner rutten igår men kopierade endast över rutten till MSTS och kopierade inte över aktiviterer, consists och trainset. Jag kan köra rutten och får inga felmeddelanden. Så gör jag med alla rutter jag laddat ner eftersom medföljande aktiviteter, consists och trainsets i 9 fall av 10 bara ställer till med problem, oavsett vem som gjort rutten.

Mycket snygg rutt Hawk!
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 13:34   #428
tjalle
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Bromma, Sweden.
Inlägg: 224
Skicka ett meddelande via ICQ till tjalle Skicka ett meddelande via MSN till tjalle
Thumbs up

Jag laddade ner rutten igår också och testade ifall den skulle fungera hos mig, la in alla aktiviteter, medföljande tåg och consists.
Fick samma fel med den consist som Pierre och Mazz nämde. Kan också nämna att jag har en äldre XTracks installerad (Version v3.14) och därefter en tsection.dat (build 00029) samt senaste Newroads men rutten fungerar perfekt .

Vill tacka Hawk för hans superba arbete med denna vackra rutt .
__________________
tjalle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 13:38   #429
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 786
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz
Du öppnar filen tsection.dat, som ligger i GLOBAL, med t.ex WordPad. Nästan längst upp i filen står angivet vilken build det är.
Tack Mazz! Jag har build 00032.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 13:40   #430
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

"...eftersom medföljande aktiviteter, consists och trainsets i 9 fall av 10 bara ställer till med problem, oavsett vem som gjort rutten."
Detta har inget med den som gjort rutten, utan den som gjort aktiviteterna!

Oftast har man ju en massa tåg inlagda i TRAINS mappen och då kan det lätt bli problem att komma ihåg vilka tåg och tågpaket som används. Om man sen inte packar aktiviteterna, utan tar ut dom manuellt, så kan det saknas eller komma med extra consists.

Bästa är att bara ha dom tåg som ska användas i aktiviteterna inlagda, när aktiviteterna ska göras. Det är ju faktiskt bara att göra en backup av TRAINS mappen innan och sen lägga in bara dom tåg som skall användas...

OBS! Detta var inte menat som att klanka ner på dom som gör aktiviteter, utan istället ett tips för mindre strul!
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2006-11-30 klockan 13:43.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 13:49   #431
jimsom
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 283
Standard

Jag installerade rutten, aktiviteterna och tågen och har inte fått något problem!
Rutten är fantastiskt snygg.
__________________
/ jimsom
jimsom besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 13:58   #432
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Låter och känns som om det mesta är på plats, men det vore bra med en replik från Sparkfot och Knubbsälen, att lösningen fungerar för dom oxå, så det inte är någon annan kombination som skojar till det.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 15:31   #433
Knubbsälen
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 45
Standard

Hej!

Heureka!!! Efter sju sorger och åtta bedrövelser så har jag nu äntligen kunnat köra på rutten.... Fick plocka bort innehållet i mapparna: aktiviteter, Service, Traffic samt ta bort det mesta i Path mappen ( det som återstår är PAT filerna Eda, Mellebruk, Start1, Start2, Start3) Vet inte vad som är problemet.... ETT STORT OCH VARMT TACK TILL ALLA SOM HJÄLPT MIG!!!!

Till Hawk och övriga inblandade i denna rutt: Tack för ett fantastiskt arbete,
rutten är så snygg att man får dåndimpen, en fullträff på alla plan!!!!!

Mvh

Kenneth "Knubbsälen" Andersson
Knubbsälen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 16:45   #434
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Det är så själva f*n att alla andra ska lyckas men inte jag! Trots att jag gjorde som knubbsälen gjorde så funkar det endå inte så tog jag bort hela rutten för att lägga in den på nytt! Jag kollade även upp att jag har building: 0032 på tsi filen.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 17:11   #435
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot
Det är så själva f*n att alla andra ska lyckas men inte jag! Trots att jag gjorde som knubbsälen gjorde så funkar det endå inte så tog jag bort hela rutten för att lägga in den på nytt! Jag kollade även upp att jag har building: 0032 på tsi filen.
Är det som nu händer helt oförändrat som när du först prövade rutten, trots att du har gjort de saker som Knubbsälen gjort, dvs du får Bill när rutten laddas?

Fungerade NMJ-beta för dig?
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:20.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009