![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]() Citat:
Lok och vagnar, stationshus och jag vet inte vad allt. Jag leta i mitt osorterade arkiv vad jag kan ha av gamla svartvita foton från förra sekelskiftet under helgen mellan byggandet. Vill Du ha dem till denna tråden eller som e-mail? Mvh, Håkan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Lite smakprov som jag hittade direkt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Tack Håkan för bilderna, de hjälper vid bygget.
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Eftersom Du skrev att Du håller på med lokstallarna i Frölundaborg och Karsroplatsen så skickar jag lite material därifrån och ett sista från Särö Västerskog. Bilderna från Karlsroplatsen är från invigningen 1903.
Sen blev jag också mycket intresserad av den fina svenska semaforen. Jag har helt missat att den funnits/finns. Var kan man få tag i den? Med vänliga hälsningar, Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
Tack för bilderna!
De "svenska semaforerna" är egna ommålningar av tyska dito av KlausM. Tyvärr har Klaus dragit in dom men det lär finnas polska dylika på nån polsk site. Bifogar några bilder på Billdal station som just kommit ur "gmax"-ugnen!
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag måste verkligen säga att det är ytterst läckra anrättningar som Du plockar fram ur Din ugn... Håkan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Jisses, vad snyggt!
En fråga bara: Bygger du i TRS2004 eller 2006? Själv har jag 2004 och är lite smårädd att inte kunna köra banan om du skulle släppa den till nedladdning ![]() I vilket fall som helst: Lycka till med fortsatt bygge. Jag väntar med spänning på fler bilder ![]() MVH Kristian |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Var har du hittat växlarna?
![]()
![]() |
#9 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej lan!!
Fantastiskt fina bilder på din Säröbana tycker jag. Den blir säkert den finaste i Trainz när den blir färdig. Hoppas du fortsätter med den fast det är mycket jobb. Kommer som Bengan och andra att följa med i denna tråd. Med vänlig hälsning Kalle
![]() |
#11 |
Veteran
|
![]()
Tack LokKalle för orden dom värmer!
Har konverterat några tyska vagnar och ett australiskt lok till GSJ. Bearbetat texturer, gjort nya boggier i gmax. Vagnarna har skriptade koppel och slutlykta på sista vagn. Bild 1 Godståg mot Billdal klart ut från Göteborg. Bild 2 Oegentliga ettan. Bild 3 P-vagn med kabelrullar. Bild 4 J-vagn tom. Bild 5 N-vagn med byggvirke. Bild 6 Närbild på koppel.