![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Tösse, , Sweden.
Inlägg: 453
|
![]() Citat:
Mvh, Håkan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
|
![]()
Jag skall förtydliga mig litet.
Jag kommer att fortsätta med nyutveckling av regler/kommandon och även underhålla dom gamla. Men jag jobbar tillsvidare bara i TRS2004-miljön, då den känns stabilare. Jag gör även configfilerna så att de blir kompatibla med TRS2006 i den mån det går, så det mesta av det jag gör kommer också i fortsättningen att fungera till TRS2006. Det jag INTE kommer att göra: Om en komponent som jag gjort för TRS2004 och den inte fungerar i TRS2006, är att försöka konvertera den för TRS2006. Jag vill alltså bara underhålla en version.
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2006-11-03 klockan 16:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
|
![]()
En ny uppdaterad klarerare tillsammans med ett scenario (aktivitet-session) finns att ladda hem från downloads.
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2006-12-13 klockan 16:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
|
![]()
Och fler blir det…
Detta gäller för den senaste versionen som finns för nedladdning (2.44) • Du kan växla mellan autopilot eller manuellt kommando i Driver med [A] tangenten som finns längst upp i HUD:en. • Du kan välja mellan engelsk eller svensk text för standard informationen (i surveyor), samt att du kan redigera eller stänga av varje enskilt meddelande lokalt för varje session (och även välja vilket ljud du vill ha för ett specifikt meddelande). • Utökade funktioner för klareraren, bl.a. hantering av meddelanden (events) från andra tåg, och den största och mest användbara funktionen… • …du kan numera köra till en signal i stället för en trackmark. Denna funktion är även tillgänglig när du använder växlingsfunktionen, så du kan även backa till en signal istället för förbi en växel. • Avståndsmätningen när du backar eller skjuter vagnar framför dig är nu exakt i varje situation. Mätningen sker alltid från den första eller sista vagnen (beroende av färdriktningen). Detta gäller f.n. enbart för ”dispatchers command” men kommer att införas även i HUD:en (HUD:en mäter f.n. enbart från lokets förarplats). Köra till en signal, är den mest användbara funktionen när man använder min egna inbyggda path-funktion (istället för path-command som har en egen signal funktion, som är utmärkt när man skall köra över längre block t.ex. från en station till en annan). Med min inbyggda path-funktion kan man följa ett annat tåg på behörigt avstånd utan problem. Men man kan naturligtvis även använda ”kör-till-en-signal” tillsammans med path-command. Jag ska förklara skillnaden mellan dessa path kommandon senare, för båda har klara fördelar i olika situationer. Du som har en fungerande session från den senaste nedladdningen, prova med att växla mellan autopilot/manuell förare, så kanske du får en känsla av hur det hela fungerar. Innan du byter tåg i Driver, kom ihåg att sätta det tåg du lämnar i autopilot läge!
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2006-12-16 klockan 16:20. |
![]() |
![]() |