![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
|
![]() Citat:
Jag har skickat nyhetebrevet till dig. mvh .... Mats
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
MatsH: Tackar så mycket
![]() Efter att ha läst detta och lite mer på forumet så kanske det finns hopp för Trainz nån gång i framtiden även om jag väl inte är så road just nu. Kanske det dels beror på att man tyckte TRS2004 SP4 var så bra och sedan tyckte att 2006 mest var mycket pengar och lite verkstad. De lyckades liksom förstöra mer än de tillförde enligt mig och fortfarande efter SP1 så är det mycket i skriptväg som inte funkar, delvis kanske pga dålig dokumentation om vad som egentligen är ändrat. ![]() Håmacon: vad jag menar med ny motor är väl inte direkt ökad fps utan mera det sätt som ljus och olika effekter behandlas. Även fysiken skulle behöva en översyn som hantering av objekt som kolliderar, alltså att vagnar inte kan köra igenom varandra osv. Sen finns det i dagens hårdvara effektiva sätt att filtrera bort alla polygoner som döljs av framförvarande polys mm, allt sånt saknar TRS motor och gör den onödigt ineffektiv. Kanske man blir lite miljöskadad av att spela moderna FPS spel men deras motorer klarar ju att pumpa igenom en avsevärd mängd data med fantastiska ljuseffekter, 3D gräs och träd som vajar i vinden osv. ![]() En rad som ger hopp om bättre motor är ju denna: "Trainz Classics "Metropolis Edition" takes advantage of some new graphical features that will set this theme distinctly apart from its TRS2006 cousin. " Fast jag har ändå en naggande känsla av att sen Auran fick ny ledning och några av nyckelpersonerna lämnade trainz team så är utvecklingen av nämnda spel inte så prioriterat. Den som lever får se ![]()
__________________
/MVH Patrik ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Tösse, , Sweden.
Inlägg: 453
|
![]()
Hej igen Patrik!
Ja, det du skriver om vagnar som passerar rakt igenom varandra och det med ljuset förstår jag också. Jag har väl accepterat det mycket för att jag aldrig numera kör andra program än Trainz och därför inte riktigt känner till det allra senaste. Jag är ju heller inte scriptkunnig så eventuella brister där har inte heller drabbat mig som egentligen bara håller på med banbyggande, i alla fall för närvarande. Nu har jag skrapat på botten av kassakistan för att kunna ha dator och program för mina nuvarande behov så även om det kommer nya grejor framigenom så lär jag nog få hålla mig där jag är nu och sen är det ju detta med att tvingas lära om igen... Mvh, Håkan |
![]() |
![]() |