![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hej!
Allt detta låter ju nästan för bra för att vara sant. ![]() Det är detta som jag tycker är en av storheterna med Trainz. Med rätt programerade script och regler så kan man göra nästan vad som helst. Lycka till med fortsättningen. ![]() mvh .... Mats
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
de ser jättebra ut! den får man helt enkelt lära sig att använda. tror de kan bli mycket roliga sessions då
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Första delen av klarerare regeln till MSL Autopilot finns nu att ladda hem här http://217.197.57.186/forum/showthread.php?t=13459
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Men... Varför kunde inte denna kommit för ett år sen, då hade man definitivt inte tröttnat!
![]() Bra jobbat! ![]()
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Nu finns inte denna beslutsångest längre. I min slutversion av MSL Dispatcher regel/kommando kan man koppla till vagnar, utan tvekan från autopiloten. Kommer snart, och som vanligt med en demo. -
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2006-09-28 klockan 00:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Det är helt klart att TRS2006 hanterar skript på ett mera restrektivt sätt än vad TRS2004 gör. Ibland får jag känslan av att det inte är mina skript som är problemet, utan att det är själva kombinationen av regler och kommandon som man har i en och samma session, som skapar problem. Jag har 06' installerad på två olika datorer och samma session med samma regler och kommandon uppför sig lite olika, beroende på vilken maskin jag använder.
Därför har jag en fråga till er som har laddat hem och provkört mina demon för MSL Dispatcher på 06'. Finns det någon av er som har fått Demo 242 eller 243 att fungera i 06' precis som det ser ut i 04'? När jag testar i 06' finns det inga meddelanden nere i vänstra hörnet, samt att knapparna för info, varningar och ljud på HUD:en inte finns tillgängliga. Tacksam om någon kan ge mig lite ledtrådar. EDIT: jag är också tacksam för svar från er, som har exakt samma problem! -
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2006-10-02 klockan 14:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
jag har råkat ut för gigantiska script error på Ostagia II banan..men bara på den banan. så fort jag passerar en hastighets skylt rasar det och script error. så jag misstänker att de är skyltarna de är fel på. men jag har som sagt inte testat demot. ska göra det. är annars myckert förtjust i dina grejor
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej! svenolov demon 242 och 243 fungera inte trainz 2006 + SP1
MVH Gubben50 //John |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Det har hänt en hel del med autopiloten och klareraren sen sist. De är stabilare, de har förbättrade funktioner och de är numera kompatibla med TRS2006.
Autopilot regeln är mer användarvänlig med en ny funktion som medger snabbval av manuell förare. Man kan också numera skifta mellan autopilot eller manuell förare när man är i driver. Autopilot regeln sköter om alla definierade piloter, d.v.s. du behöver bara en regel för alla lok, istället för en regel för vart och ett. Koden är kompatibel med den äldre varianten, men du ska inte använda båda varianterna i samma session. Byt till den nya versionen så snabbt som möjligt, då jag inte kommer att underhålla den äldre versionen. Längst till höger i AutoPilot Setup har du snabbvalsknapparna som väljer vilken pilot som ska ha manuell förare. När man väljer en, sätts de andra piloterna i auto läge. Man kan fortfarande ha alla i auto läge, genom att markera check boxarna. Kommer snart att laddas upp på Dowloads. -
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2007-03-21 klockan 12:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Vilket grymt jobb du har höller på med!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()