Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-07-31, 00:20   #1
Json
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: At the east side of nothing
Inlägg: 1 024
Standard Hjälp sökes (Gmax-export)

Hejsan hoppsan...

Har sedan ett tag tillbaka byggt 3d till Trainz (visseligen inget som blivit färdigt, men det har fungerat iaf). Har nu iaf bestämt mig att försöka få in några saker i MSTS, men har gått bet på exporteringen.

Jag har blivit instruerad av min mentor, Mazz, men eftersom han använder 3ds så är tekniken lite annorlunda. Undrar därför om någon duktig Gmax-användare här har lust att hjälpa till?

Svara här eller skicka mig ett PM/Mail om du har lust att antingen bara försöka exportera min gmax-modell (vad det är råkar vara hemligt ) eller försöka lära mig hur man ska göra (svårighetsgrad 7.0)

/J
Json besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-07-31, 20:46   #2
tjalle
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Bromma, Sweden.
Inlägg: 224
Skicka ett meddelande via ICQ till tjalle Skicka ett meddelande via MSN till tjalle
Standard

Om du inte har installerat Train Simulator gmax™ Game Pack så kan du hämta den här.
Efteråt får man en egen MSTS meny i gmax (medföljer en extra genväg man måste starta gmax med om jag minns rätt) och sedan är det väldigt simpelt... Rocka hårt.
__________________
tjalle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-02, 15:37   #3
Json
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: At the east side of nothing
Inlägg: 1 024
Standard

Jo tack, instalerat MSTS-gamepack har jag gjort :O

däremot krashar gmax när man ska lägga till modellen i LOD-verktyget (dvs, för att kunna exportera den)
Json besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-02, 16:46   #4
tjalle
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Bromma, Sweden.
Inlägg: 224
Skicka ett meddelande via ICQ till tjalle Skicka ett meddelande via MSN till tjalle
Standard

Gissade det men måste fråga...
Tråkigt med krashen och den kan jag inte hjälpa dig med här. Vilken version av gmax använder du? Den jag har är version 1.2 (haft den länge) och fungerar klockrent.

Om du har lite utvecklar kunskaper så kanske du kan kolla in Dr Watson loggen å kika om du kan se vad som felar (ligger normalt under: "C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Dr Watson").
__________________
tjalle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-06, 23:27   #5
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Du har mail!
KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:26.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009