|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
|
Tuff-Tuff, vilket underbart lok du har gjort
![]() ![]() ![]() Snyggt och vilket ljud sedan. Var har du fått ljudet ifrån? Måste bara visa lite bilder från kvällens körning ![]() Två nya bilder för den som vill se ![]() ![]() //Roger |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Stockholm, , Sweden.
Inlägg: 352
|
Rojje: Ursäkta att jag gör topicen off...
Jag måste nog också till lägga att C-3:an som du (tuff-tuff) gjort är extremt vacker, snygg, *****, eller hur man vill tilltala den. Den får mig genom att titta på Rojjes vackra screenshots längta tillbaks mer eller mindre [8D], till Trainz. Men väntar nog tills 2004 kommer ut. Man får hoppas att Trainz Railroad Simulator 2004 är bakåtkompatibel så du slipper det där jobbiga med att konvertera den / dina ånglok... Tusen tack ! --- MvH Cj | www.aeger.net |
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , .
Inlägg: 497
|
Nädå... äldre prylar ska fungera i TRS2004 utan problem. Däremot blir det en del jobb med att lägga till TRS2004 specifika funktioner kan tänka...
/tufftuff |
|
|
|
|
#4 |
|
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
|
tuff-tuff:
Du borde nog verkligen älska bump mapping. Nu kan du verkligen få detaljerade lok ![]() /Fredrik Forumvärd |
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , .
Inlägg: 497
|
Ja... nu kan man göra varje liten nit... buckla... och en massa andra smådetaljer.... Korrugerad plåt tex!!! Allt och samtidigt spara på polygonerna! Underbart!!!
![]() ![]() ![]() /tufftuff |
|
|
|
|
#6 | |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
|
Citat:
förklaring på skillnaden med bump mapping gentemot hur det fungerar nu?//Roger |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , .
Inlägg: 497
|
Tänk en helt slät boll som är målad som en golfboll.... Men det ser ut som den har gropar och inte bara målade dito...
Nått i den stilen iaf... man sparar polygoner eftersom man slipper bygga hålen
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| BHJ v1.1 "Inga torvransporter och missing assets" | lan | Trainz - Allmänt om Trainz | 7 | 2004-02-23 19:40 |
| Hjälp önskas... | RapidHO | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2002-11-13 11:07 |
| Screenshots från trainz utc? | Dson | Trainz - Allmänt om Trainz | 0 | 2002-10-27 15:46 |
| Screenshots från Ultimate Trainz (beta) | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 9 | 2002-09-26 19:58 |
| Screenshots på Trainz?? | Mazz | Landskapsdesign - Trainz | 0 | 2002-04-28 00:39 |