![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
Nu blir även hjul och vevstakar rostfärgade efter explosionen:
![]() För den som vill veta så finns det i scriptbiblioteket (Fick infon på N3v:s forum): Bogey[] bogies = GetBogeyList(); vilket alltså ger ett ID till alla bogeys som ingår i loket. Detta har gett mig lite mer idéer om bogeys såsom att t.ex. avmontera vissa vevstakar på lok som har yttercylindrar under transport i kallt skick. Så här kan det se ut efter pannexplosion i verkligheten: ![]() Men, i N3v:s forum blev det en negativ kommentar (prestandan på loket) om att göra så här. Jag har inte märkt nån skillnad! I vilket fall som helst så gör jag klar pannexplosionen kompletterad med sprakande eld och ännu mer demolerad panna med utstickande tuber. Nu ser det mer ut som att ha legat på sjöbotten en längre tid. |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|