![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Det var Trainz-dev delen som jag tänkte på:
http://forums.auran.com/trainz/forum...?96-Trainz-Dev Det är enbart för folk som har "högt tekniskt kunnande" eller liknande för att N3V skulle få lite vettiga buggrapporter och diskussioner istället för träsket med "TANE fungerar inte!"-trådar som den öppna delen av forumet har haft. Men jag ska väl ta och posta i det vanliga forumet så får vi se om vi får någon utvecklare på kroken!
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Fråga till Lan eller andra som har bra koll:
Har försök att få in en av mina banor ifrån TS2010 i TANE, går ganska bra, det enda problemet nu är att många av scenery dependencies är faulty på grund av att de använder binärkodade texturer. Alltså, det finns inga .tga-filer i asseten utan bara .texture-filer som inte går att öppna. TANE verkar inte tycka om detta, men är det någon som vet någon enkel lösning på problemet, eller är det bara att leta nya assets att ersätta dessa med?
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
PEV_soft har ett program som heter Image2TGA som konverterar binära .texture-filer till en xxx.tga och en xxx.texture.txt den binära xxx.texture, som sen bara är att radera.
Rekommenderar att du laddar hem alla PEVSofts program som är väldigt användbara: http://trainz.shaneturner.co.uk/tuto...t-trainz-tools
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Perfekt! Tack för den!
![]()
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|