![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
Underbart! Jag gillar verkligen 891mm spåret.
![]() Det är roligt att se F-loket rulla i Tane.
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
... att sy ytterkläder för olika modesäsonger till mina PT-spår och beslöt att göra dom i 3.3 så att även alla "ärkekonservativa" kan få glädje av dom
![]() Det är enkla scenery-splines som får justeras in med vertexhöjden (se bilder). De speglar Banverkets 3 gissel, ogräs på sommaren, hala löv på hösten och snö på vintern. De är gjorda till mina PT-track men passar även till övrigt:
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
... börjar ta form, en del justeringar återstår. Var tvungen att tvinga in LBJs Ljusne-Voxna-dressin i testsyfte: Det mesta med PT fungerar men det finns saker som säker löser sig när N3V får tid (Patch ####).
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]() Citat:
![]() Det ser tjusigt ut! Men de här coronorna, fixade inte jag till alla dem med ett python-script?
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Jo det finns en del kvar för NV3-teamet att fixa på PT, och jag har lite finjust kvar också!
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Växelomläggarna för normalspår ser ut som Gulliver i Lilleputteland på smalspår så jag gjorde en vinklad variant för smalspår som dessutom har name-effect så att man kan döpa den till ett tvåsiffrigt nummer. Smalspårsbanor hade ofta få växlar per station så ensiffriga nummer var det vanliga.
Tracksidetaggen är satt till 1.5 för att passa till 600 mm, men om man ökar den till 1.8 bör det passa till 891 mm ? Sliprarnas överkant ligger mitt emellan 600 och 891 sliprarnas:
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|