![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#121 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Har påsklov nu, på tisdag tänkte jag åka med Cx-or, kanske ska plåta en C6hs boggi vid Liljeholmen.
X2an! ![]() Senast redigerad av X2an den 2012-04-07 klockan 13:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hej
![]() Väldigt snygga vagnar måste jag säga. Inte utan att man blir sugen att återuppta något gammalt T-baneprojekt. Det enda jag önskar är att den hemska "sjökaptenen" eller vad det nu ska föreställa försvinner ur hytten och ersätts med en a.driver0 istället. För mig drar den tyvärr ner utseendet på en massa annars väldigt fina lok och motorvagnar. ![]() mvh .... Mats
![]() |
#123 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Medlem
|
![]()
En annan sak till dig Lan! Se på denna video så får du en ide om hur C6 och C4 låter. (Min video, slipper vi bråk om det?)
http://www.youtube.com/watch?v=8ANhjQMFRkI&feature=plcp&context=C44cb9c6V DvjVQa1PpcFNEz0Vvt9e7odMQKofCP3xNIaOA1VsdNqQ%3D Länkar en till då du tydligt kan höra accelerationsljudet från C14/C15. (Notera att dessa har ett mer elektroniskt ljud än C1-C6) http://www.youtube.com/watch?v=pqfA2...eature=related Senast redigerad av GBSF den 2012-04-07 klockan 15:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#127 | |
Veteran
|
![]() Citat:
...nu duger inte Åssbon längre? Men det är kanske dags han går i pension? Han har haft ett hårt liv. Detta med Drivercharacter härstammar från när Svenolov skriptade Xoa7/Uoa7. Trainz klarar inte av att placera föraren rätt vid vagn- och hyttbyte på vagnar med förarplats i båda ändar, men det klarar Svenolovs skript galant! Nu har jag "lånat" mesherna till de AAA Lokis 1-2-3 som Ekan målat till och satt in dom som förare i C1-2-3. Dessa är dessutom animerade! Det fungerar då enligt Svenolovs koncept. C4, C5, C13 och C14, som bara har hytt i A-änden är detta system borttaget och ni kan placera vilken "kis" ni vill i förarstolen, men kom inte och gnäll om det inte fungerar med parkopplade vagnar för då skickar jag Åssbons bror Åssian[OCCNAH] (som är torped för ryska maffian) på ER ![]()
![]() |
![]() |
#128 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() EDIT; Såg nu det blev dubbelpost! Sorry! Jo, taket har jag inte tänk på. Det är ju en viktig detalj det med! Bra att du ska försöka efterlikna ljudet! Ljudet gör ju så mycket för körkänslan. Vet också inte om det är till någon hjälp med bifogar två bilder på min C6 från OpenBVEs engine-spec; |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Några bilder på C14 i kvällsljus, efter senaste ändringarna, fungerande vindrutetorkare. ljusväxlingar, animerad förare och "rillat" tak. Förarväxlingen fungerar faktiskt när man byter vagn!
![]() |
![]() |
#131 |
Medlem
|
![]()
Snyggt! Bara två saker; Föraren står/ Sitter i mitten i hytten och kör. Den andra är att fönstrena på hytten ser lite för små ut?
![]() Fönstrena där fram går ju ut lite på sidan av vagnen. En sak till ska jag vara jobbig med... ![]() Har inte lite av tak-texturen hamnat på destinations-skåpet? Och Hantaget/ låset på gaveldörren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Veteran
|
![]()
... det är synd att Svenolov skall behöva sitta och städa i Downloadtråden bara för att ni inte kan lära er posta saker i tillhörande tråd, nämligen i denna tråd -
OCH INTE I DOWNLOADTRÅDEN !!! Svenolov är duktig på massa saker men att behöva sitta och städa efter oss är han väl något överkvalificerad för, eller hur!!!????
![]() |
#133 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Fönstren kommer jag inte att dra ut över sidorna, det blir för mycket jobb för en liten detalj!!! De andra smådetaljerna är också saker som jag låter vara. Detta började som ett experiment med att konvertera "Ketchup"-produkter till Trainz och nu börjar vi prata om smådetaljer. Detta har hittills varit intressant och lärorikt men jag har andra planer också, långt från Stockholms Tunnelbana. Men fortsätt komma med synpunkter, mycket blir ju tillrättat, men jag kan inte lova allt. Dessutom kan kanske nån annan fortsätta, jag delar gärna med mig av mesher och texturer!!!
![]() |
![]() |
#134 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Veteran
|
![]()
Att flytta föraren till mitten är ju lätt gjort men det stämmer inte med hytten men skit samma, den vet jag inte ens om den blir av!
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|