![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Snyggt! Men röken ser konstigt ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Vovven47:s rök har varit uppe till diskussion lite då och då. Jag tror att han älskar sin rök - och då skall det ryka.
Och Vovven47: Synnerligen intressanta värden du redovisade. Bland de bästa jag sett. Mätte du sträckan från backens början början till dess loket stannade? Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Ett problem som uppstår när man har för seg dator och mycket att rendera, då orkar inte Trainz med att skicka upp rök hela tiden och då blir det hål. Kan även bero på att man tar bilder. Bengan brukar ha samma problem(men bara när han tar screenshots?) och jag själv hade det på tidigare burkar som var betydligt segare än den jag kör med nu.
![]() |
#35 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det rörde sig om ungefär 300 meter. Efter det så började tåget rulla sakta bakåt, tills jag satte till bromsarna. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Hedersmedlem
|
![]()
Okej! Då förstår jag. Fint ånglok det här! Skulle vilja ha sånt till MSTS och RW. Jonatan håller på likadant till MSTS.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2012-04-05 klockan 08:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Medlem
|
![]()
Har börjat på den större norrlandsplogen så smått och testat den i vintrig miljö.
Ni kanske inte gillar bilden hemma i Sverige efter en lång vinter, men jag tar risken! Kolla också att röken är OK. Chansen är ungefär 50% att SCREENSHOT fungerar. Hur fäste man en sådan här mastodont plog mot loket? Nån som vet? Sen en fråga till STL gänget: Är det OK att "sno" er kod som gör det möjligt att byta plog ? Jfr B1135. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Hedersmedlem
|
![]()
Ja, röken ser bättre ut! Plogen är okej!
![]()
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2012-04-06 klockan 18:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Medlem
|
![]()
Nu fungerar konfigureringen för att välja lämplig eller ingen plog alls:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#41 |
Medlem
|
![]()
Snart klart för leverans:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Medlem
|
![]()
Har lekt lite med R loks "scripteri" sista tiden med målet att kunna konfigurera upp tender bakljuset på 4 sätt:
Släckta Tända Röd höger lampa 2 röda lampor Detta definierar du upp under Surveyor och tender properties. Eller också i Driver mode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Medlem
|
![]()
Testar ut lämpligt rök flöde för R loket:
Bild 1 Stillastående. Skall dock försöka komma underfund hur göra för att minska rök flödet undan för undan ju längre loket står still. Bild2: Rökflöde från start till omkr 20 km/t. Bild3: Rökflöde fr.o.m 20 km/t och uppåt. Kommer förmodligen att lägga till ytterligare några tillstånd.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2011
|
![]()
en liten fråga ställer jag här...
jag är långtifrån bra på nåt med scripting och div 3d-jobb men detta med röken?! är det nåt du har ändrat i configen eller är det "djupare" än så? I övrigt så ser bilderna grymt läckra ut!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det är så jag gjort för att få fram röken i ovanstående bilder. Råd: kolla in Trainz CCG dokumentation så kommer du att förstå vad de olika parametrarna definierar upp. Men, nu vill jag minska rökflödet undan för undan i stillastående läge och då får man ta till Trainz script språk. Jag håller på med detta och försöker hitta bland ALLA metoder lämpliga funktioner att utnyttja. Gav upp och vände mig till Trainz forum och fick ett svar, som hjälpte mig. Så nu har jag funnit de rätta metoderna, som åtminstone finns i TS10. Det "svåra" är att hitta i script biblioteket, men ökad erfarenhet hjälper ju...... Så, nu har att göra en stund framöver, men KUL är det! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|