![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
då får du ju gå upp kl. 2 på natten och "påelda" för att kunna köra morgontåget kl 07:00!-} Jag har bakat isär de olika delarna som en vändskiva består av: Bilderna föreställer i tur och ordning: 1. Lokstallets geometri med sina fästpunkter för spåren och alla 24 triggrarna 2. Perspektivbild på samma sak 3. Baksidan med alla fönster till de ljusa trevliga verkstadsavdelningarna där Bengan tänker tillbringa nätterna med att samla ved för påeldning 4. "Pitten", som anglosaxarna säger, med sina utspårsfästpunkter. Inget "dig-hole" här inte, vändskivan är ju heltäckt 5. Själva vändskivan (spinner) med sina två fästpunkter för invisible track 6. Porten som skall fästas i de fästpunkter som ligger närmast utanför stallet 7. Portarna öppnas 85 grader och klarar då lastprofilen precis, i verkligheten öppnades portarna 90 grader men det går inte för då tränger mesherna in i varandra. 8. Totalbild på virrvarret! Tur att den inte är elektrifierad för då hade det tillkommit myriader av fler fästpunkter!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|