![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Ja du Nils,
med den indelning av marken som är i Trainz måste alla skarvar ligga precis i 10-m intervall och på pricken över skarvarna i "rutnätet", Jobba i "wireframe mode" är nödvändigt. Överdimensioneringen i sid- och längdled beror på detta, annars får man problem med lutningen av marken i Trainz. Du kan luta en ruta (10x10m) men inte mindre. 5x5m grid är nog en bluff åtminstone vad gäller lutning!!!??? Att måla om texturer för att likna tjära t.ex. får du själv fixa när slussen kommer! Att anpassa marken till slussen är inte heller upp till mig, det är routebyggarens problem!!! Jag har testat att det fungerar och att göra specialare som passar vissa kan jag inte ge mig in på längre, det tar för lång tid! L Nu menar jag inte att ni inte skall komma med synpunkter, det ger ibland idéer som kan omsättas i handling men ni måste förstå att en modell av den här kompliciteten blir en kompromiss, men det är som vanligt fritt fram att använda, klona, ändra i mina modeller och ge ut som egna varianter. Det vidareutveckar vår hobby! Citat:
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2011-11-30 klockan 21:06. Anledning: Inte alls onödigt med synpunkter! |
|
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|