![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Stiligt Tomas.
![]() Ännu ett härligt tillskott, att se fram emot.
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Det går undan på järnvägen, har redan fått upp vagnen på spåret. Sedan sist så har en del smådetaljer kommit på plats, massor av texturefixar i form av fejkskuggor och en enkel interiör. Nu skall bara materialen fixas, de glänser lite väl i solskenet, attachments för resgods ska dit, texturer skall göras samt en liten testrunda. Lagom till jul kanske?
![]()
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Vore verkligen en trevlig julklapp, men stressa inte, vi har tid att vänta om det behövs.
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Instämmer.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Det är en blandning faktiskt, men för det mesta är det handgjort, man får bättre kontroll då. Men jag brukar göra ambient, eller texture-bakningar för att se var saker är mappade och för att på skuggorna se hur saker sitter i förhållande till varandra. Undantag finnes, på vattenhästen (som ej är släppt än...) och på vevapparaten som båda goda exempel på hur jag har gjort en ambient bake och sedan bara lagt på en solid färg, vips färdigt! 1 minuts arbete och ett fantastiskt resultat!
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Själv är jag ju inte så van vid Blender och använder det mest för själva exporten till Trainz och då kör jag dessutom 2.6 som du ju inte använder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
bra gjort.
1) när kommer den ut till downoad 2) det passar till ånlok litt : E, J och B |
![]() |