![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Har med Svenolovs hjälp lyckats knyta ihop säcken och fått kopplen att fungera!
Det blir fem olika smalspårskoppel + Scharfenbergs motorvagnskoppel(ej klart). Bilderna visar: DONJ-kopplel HÄSTSKO-koppel ENKAMMAR-koppel TVÅkammar_koppel med säkerhetskedjor TVÅkammar_koppel med skruvkoppel som säkerhetsinrättning. Om ni vill veta när, var, hur och varför dessa användes, fråga Korvtiger, han vet!!!
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej LAn
Ser superbra ut PS Skall blörja provköra ikväll. MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
Tvåkammarkopplet kopplat i Trainz:
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej
Sitter och betatestar LAn, Korvtigers och Svenolovs eminieta smalsårskoppel. Bilden visar mina ursprunliga oanimerade koppel längst bak. Animerade med hästsko uppåt i mitten och enkammarkoppel längst fram. Som ni ser är det en viss skillnad i klass, och ni ser ändå bara stillbilderna, vänta tills ni ser det på riktigt. Hittills har allt fungerat precis om LAn mfl. tänkt sig kan jag rapportera. MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
Inom ett par veckor kommer vi (förhoppningsvis) att släppa NG Koppel som kommer att innehålla 5 st koppel och slangar för 891 och 1067 mm järnvägar. Jag kommer att släppa några vagnar utrustade med ett av kopplen samtidigt (DONJ-kopplet, se post #13 http://www.e-buzz.se/forum/showpost....7&postcount=13).
Hoppas bjornl hinner utrusta Norrsund med detta koppel tills dess så ni har något att dra vagnarna med !
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Hej
Det skall vi nog kunna ordna. Skall titta på det i helgen MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Jag har med åren blivit petigare med detaljer, Korvtigers inflytande!?
Nu ligger säkerhetskulan prydligt lagd över kopplet på sista vagn i tåg, och alltid på okopplat lok. Detta hindrade väl kopplelhaken att ofrivilligt ramla ned i koppelläge, dessutom hängde inte kulan och slängde på sista vagn i tåg. Smalspårsförvaltningar hade också säkerhetsföreskrifter! Tack vare dem har säkert mången olycka undvikits !? Allt detta har nu blivit verklighet i Trainz tack vare Svenolovs fantastiska skriptförmåga !!! Bild 1: Okopplat lok Bild 2: Kopplad till vagn (kulan håller haken nere i kopplat läge). Bild 3: Sista vagn i tåg och en okopplad vagn. Tack Svenolov för att du gjort detta möjligt!!!!!
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Tänkte du skulle få arbeta lite mer
![]() Den första bilden, om du tittar på den så ser de vänstra utrymmet större ut än den där haspen sitter på. Detta kan ju vara en helt ny variant av koppel också, men tänkte du skulle få se denna bild. Bild två innefattar nåt muppkoppel, jag vet inte så mycket om den mer än att det såg muppit ut. Båda bilderna kommer från Vadstena =)
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Jag tycks sakna en kuid till Wt och Wp.
Unknown Location: <kuid:67375:100042> Är det bara jag som har glömt att ladda ner något eller är det något annat som fattas? ![]()
![]() |
#10 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Veteran
|
![]()
Det var SJ Tanklok Texturegroup som behövs för att vissa animeringar skall fungera, den kommer att finnas på alla mina tanklok. Den är tillagd sist i listan nu.
![]() |
#12 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Detta har egentligen ingenting med kopplet att göra, men då du hänvisade till denna tråd, angående problem och annat. Så kör jag på här iallafall.
Pellerinvagnen. Ska det vara olika avstånd, mellan axel och gavel på vagnen eller har den ena axeln hamnat för långt in, alternativ för långt ut? Ena balken har fått slag i över och nederkant. Synd, när vagnen är så snygg för övrigt.
![]() |
#13 |
Veteran
|
![]()
Det är något mysko med er betatestare, ni har haft tillgång till vagnen i en dryg månad minst, men inte ett knyst om detta då???
Men det spelar ingen större roll för vagnar och lok är fortfarande betor och kommer nog så att förbli till dödagar. Jag skall titta på detta och se vad mina hjulflyttare och mapprättare kan göra! Samma fel finns nog på Gt-vagnen också eftersom det är en ren repaint.
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2011-11-02 klockan 15:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#15 |
Veteran
|
![]()
Nu drar vi ett streck över denna lilla fadäs, du har nog missat ett erbjudande till en delad mapp på Dropbox?
Har varit nere på Målarverkstan och Hjulverkstan och skällt och gormat, och nu har "hönshjärnorna" där producerat en uppdatering som är uppladdad till Gt- och Hp-posterna i Download. Det blev lite fix på texturer och dörrar, hoppas Bengan är nöjd med detta!? Vi ber det tiotal som redan laddat ner om ursäkt och ber dom ladda ner själva vagnarna på nytt! Sånt här händer dessvärre och kommer antagligen att hända fler gånger.
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|