|   | 
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
| 
 | |||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa | 
|  | 
|  | Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
|  | 
|  2011-03-18, 08:40 | #1 | 
| Medlem Reg.datum: Feb 2009 Ort: Tyresö,Stockholm 
				 |   

Du installerar ett program som heter Content Manager när du installerar Trainz. Du dubbelklickar på cdp filen och Content Manager öppnas och så klickar du på "Today" så ser du dagens filer. | 
|   |   | 
|  2011-03-18, 11:09 | #2 | 
| Medlem Reg.datum: Sep 2002 Ort: Stockholm, Sweden 
				 |   

Så nej, det finns inget sätt att kolla en CDP utan att öppna den och installera

__________________ /Leoj Jaudidamdamdubidamdam | 
|   |   | 
|  2011-03-18, 15:42 | #3 | 
				 |   

Man måste ju inte installera filen, bara man vill kolla på den så kan man ju öppna CM.
		 | 
|   |   | 
|  2011-03-18, 23:43 | #4 | 
| Medlem Reg.datum: Aug 2005 
				 |   

Rc611. Du måste förklara dig bättre hur du gör. Om jag öppnar en cdp fil i Content Manager så blir den installerad i spelet. Så hur gör du för att öppna den utan att installera den? | 
|   |   | 
|  2011-03-20, 21:05 | #5 | 
				 |   

Det låter som du har gjort något så att dom installerar sej själva, jag bara öppnar CM klickar på "Today" och ser vilka filer som finns. Ex. Bogeys osv. | 
|   |   | 
|  2011-03-20, 21:25 | #6 | 
| Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem Reg.datum: Aug 2001 Ort: Huddinge, Sweden. 
				 |   

Såvit jag vet, så är det bara på saker som är uppladdade på DLS. Som man kolla på detta vis. Tror att CGD är ute efter, att kunna kontrollera på samma sätt, med nedladdade cdp-filer från andra sidor. Vilket jag inte tror går.

__________________ Bengan | 
|   |   | 
|  2011-03-21, 01:09 | #7 | 
| Medlem |   

Allt och jag menar verkligen ALLT går att öppna i Anteckningar/Notepad   Givet att det mesta bara blir rappakalja, men i CDP-filers fall går texten i config-filerna delvis att urskilja, därbland kuid-nummer. Så våldöppna bara grejerna i Anteckningar, tryck Ctrl+F för att söka, mata in "kuid" , enter och Voila! Ett antal träffar med kuidnummren på de ingående komponenterna. Man får visserligen gräva lite djupare för att se vad de olka grejerna är, men men det är ett fungerande om än dock primitivt sätt att få arbetet gjort  Reviderat:Sök på "kuid:" (med semi-kolon) istället, då slipper ni alla kuid-table noteringar och liknande och får bara med själva numren Bildvis: 
				__________________ UVW = Usch, Vilket Wansinne   Senast redigerad av sealpower den 2011-03-21 klockan 01:23. | 
|   |   | 
|  | 
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
| 
 | 
 |