Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-10-03, 19:03   #1
benkegbg
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Hej!
Jag är inte riktigt säker till 100% om jag förstått dig rätt, men tror att det är så här:
Du har laddat ner materialet och skall öppna detta i Trainz 2010 men då startar Content Managern för Trainz 2006 istället.
Gör då så här: Starta Trainz 2010 och välj Content så att Content Managern öppnas.
Välj sedan där i File-menyn: Import CDPs... och leta upp platsen i din dator där du sparat sakerna från Banbyggarna och klicka Öppna. De filer som har .CDP i slutet kommer då att öppnas och laddas in till ditt Trainz 2010. Vänta tills det är klart, välj sedan Edit-menyn och Commit. Kör gärna någon typ Database repair också från File-menyn.
Rätta mig någon om jag har gett fel information.
Hälsningar
Svara med citat
Gammal 2010-10-03, 19:32   #2
Rasmus96
Medlem

Reg.datum: Sep 2010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av benkegbg Visa inlägg
Hej!
Jag är inte riktigt säker till 100% om jag förstått dig rätt, men tror att det är så här:
Du har laddat ner materialet och skall öppna detta i Trainz 2010 men då startar Content Managern för Trainz 2006 istället.
Gör då så här: Starta Trainz 2010 och välj Content så att Content Managern öppnas.
Välj sedan där i File-menyn: Import CDPs... och leta upp platsen i din dator där du sparat sakerna från Banbyggarna och klicka Öppna. De filer som har .CDP i slutet kommer då att öppnas och laddas in till ditt Trainz 2010. Vänta tills det är klart, välj sedan Edit-menyn och Commit. Kör gärna någon typ Database repair också från File-menyn.
Rätta mig någon om jag har gett fel information.
Hälsningar
Spelet trainz 2006 startar ja svårt det blir att hita filerna det kommer bli som en stor labyrint men tak ändå
Rasmus96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 20:44   #3
Rasmus96
Medlem

Reg.datum: Sep 2010
Standard Hjälp

Försökt hitta mapparna men förjäves hitar jag dom inte. Hm... vart kan dom vara ja jag sitter och längtar enormt till att få börja bygga mina banor men måste då ha skivorna. Men trainz 2006 startar bara när jag vill ladda ner till trainz 2010 vad kan problemet ligga. Skultarn och sådant behöver jag och vissa tåg måste man ha orginalet för att andra tåg och sådant ska fungera men de tågen kan finnas på svenska tåg skivorna. Ja någon som vet vad fellet är skriv och berätta och hjälp mig snälla Alla tips behövs
Rasmus96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:22.