Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Problem Svenska tåg 04/05 Banbyggarna. (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=27673)

Bengan 2010-09-18 07:40

Problem Svenska tåg 04/05 Banbyggarna.

Öppnar ny tråd med anledning av problem med Svenska tåg 2004 & 05 hos Banbyggarna.
Inte för att jag hittar något fel. Gick hur bra som helst för mig, att ladda hem skivorna på nytt. Men jag tänker inte prova, att installera allt igen.

-----------------------------------------------------------------

Men det bli något fel när jag tycker där så jag har jättupp med att försöka ladda ner dom tyvär jag som verkligen vill ha de stations skyltarna. :confused:

Rasmus96.
Om du skriver tydligare, vad som inte fungerar och vad som händer. Så blir det lättare för oss, att förstå och hjälpa till.
Sen känns det inte lika roligt, att försöka hjälpa dig.
När var och varannan fråga får en :mad:, tror att många avstår att svara då. Själv får jag den känslan, att du tycker att felet ligger hos oss och inte hos dig själv, när du inte lyckas.:visslar:

Rasmus96 2010-09-18 12:59

Citat:

Ursprungligen postat av Bengan (Inlägg 218140)
Öppnar ny tråd med anledning av problem med Svenska tåg 2004 & 05 hos Banbyggarna.
Inte för att jag hittar något fel. Gick hur bra som helst för mig, att ladda hem skivorna på nytt. Men jag tänker inte prova, att installera allt igen.

Men det bli något fel när jag tycker där så jag har jättupp med att försöka ladda ner dom tyvär jag som verkligen vill ha de stations skyltarna. :confused:

Rasmus96.
Om du skriver tydligare, vad som inte fungerar och vad som händer. Så blir det lättare för oss, att förstå och hjälpa till.
Sen känns det inte lika roligt, att försöka hjälpa dig.
När var och varannan fråga får en :mad:, tror att många avstår att svara då. Själv får jag den känslan, att du tycker att felet ligger hos oss och inte hos dig själv, när du inte lyckas.:visslar:

Nej då och jag lägger on sur gubbe för jag fatar inte vad som är felet och jag skyller inte på er utan jag vill bara ha hjälp och många här värkar vara ganska duktiga med datorer här. Men problemet är när jag trycker på dom så kom jag till någonting som hette Microsoft någonting och det stod att filen inte kunde hittas. Men nu är det något annat som händer för att när jag trycker där så statar Trainz 06 helt plötsigt och hur ska jag göra för att få in dom i content Manager plus. Jag har gått och suktat efter dom skyitarna jätte länge nu och jag vill bara ha kyltarna för hur ska jag kunna bygga svenskt med svenska stations skyltar som höjer sänslan av att man kör i Sverige. Förestän vill ni se en son här gubbe istället :grin: Hjälp snälla.

MVH Rasmus (Tåg Galningen)

ekankal 2010-09-18 13:45

Prova att installera programet "Winrar", så kanske det löser sej.

Bombardier Train 2010-09-18 13:51

Citat:

Ursprungligen postat av Rasmus96 (Inlägg 218151)
Nej då och jag lägger on sur gubbe för jag fatar inte vad som är felet och jag skyller inte på er utan jag vill bara ha hjälp och många här värkar vara ganska duktiga med datorer här. Men problemet är när jag trycker på dom så kom jag till någonting som hette Microsoft någonting och det stod att filen inte kunde hittas. Men nu är det något annat som händer för att när jag trycker där så statar Trainz 06 helt plötsigt och hur ska jag göra för att få in dom i content Manager plus. Jag har gått och suktat efter dom skyitarna jätte länge nu och jag vill bara ha kyltarna för hur ska jag kunna bygga svenskt med svenska stations skyltar som höjer sänslan av att man kör i Sverige. Förestän vill ni se en son här gubbe istället :grin: Hjälp snälla.

Du kanske måste välja att öppna CDP-filerna med CMP? Välj "Öppna med..."

benkegbg 2010-09-18 14:14

Hej!

Kan man göra det lätt för Rasmus och helt enkelt lägga in filerna i CDP-format i Downloads-delen eller bryter man mot någon copyrightregel då?
Det är ju inte så svårt för någon av oss att gå in i Content Manager och leta upp sakerna och spara som CDP och lägga ut dessa.

Hälsningar

Rasmus96 2010-09-18 15:10

TACK!!!!!!!!!! tack tack tack!!!!! Äntligen så har jag skyltarna plus lite till tack tack tack tack . bra tack för hjälpen tack nu kan jag lungna ner mig och istället för en sur gubbe så blir det :grin::Yeah::tumme_upp::ber::grin::tumme_upp::Yeah ::vinka::Fnissa::tumme_upp::ber::grin::applad::Fni ssa::ber::drool::Yeah::grin: ja bra att man kan få hjälp av såna som ni.

Rasmus96 2010-10-03 16:57

Ja vad ska jag säga problem igen.

Ja problem igen vid nedladning av svenskatåg Cd igen. den gång gäller det nedladning till trainz 2010. när jag ska öppna mapen hos Banbygarna och ska öpna mappen svenska tåg 2004 eller 2005 så startas spelet Trainz 2006 så nu kan jag int ladda ner till trainz 2010. Inte erat fel så ni inte behöver tro det. Tidigare laddade jag ner till trainz 2006 så till fälikt men nu har jag nästan laddat ner allt på som finns på download tråden här på forumet och hos Banbyggarna trainz det är bara skivorna kvar på Banbyggarn. Vissa saker som jag laddat ner fungerar inte utan orginalen också vidare och de finns på Svenska tåg skivorna. Räker det som information om problemet för att ni ska kunna hjälpa mig.

Orkar ni hjälpa mig igen även om jag mest kommer med besvärliga saker på detta forum. Men det är en av sakerna varför jag gick med här på Svenska 3d tåg var för att få hjälp snacka om tåg med andra tåg intreserade titta på snygga tåg bilder sammt käna att man inte är änsam med sitt intrese kuna lada ner många finna saker som ni gort och se på otroligt värkliga Screen shoot bilder fattar inte hur ni gör. ja det var allt jag hade att säga :)

benkegbg 2010-10-03 19:03

Hej!
Jag är inte riktigt säker till 100% om jag förstått dig rätt, men tror att det är så här:
Du har laddat ner materialet och skall öppna detta i Trainz 2010 men då startar Content Managern för Trainz 2006 istället.
Gör då så här: Starta Trainz 2010 och välj Content så att Content Managern öppnas.
Välj sedan där i File-menyn: Import CDPs... och leta upp platsen i din dator där du sparat sakerna från Banbyggarna och klicka Öppna. De filer som har .CDP i slutet kommer då att öppnas och laddas in till ditt Trainz 2010. Vänta tills det är klart, välj sedan Edit-menyn och Commit. Kör gärna någon typ Database repair också från File-menyn.
Rätta mig någon om jag har gett fel information.
Hälsningar

Rasmus96 2010-10-03 19:32

Citat:

Ursprungligen postat av benkegbg (Inlägg 219448)
Hej!
Jag är inte riktigt säker till 100% om jag förstått dig rätt, men tror att det är så här:
Du har laddat ner materialet och skall öppna detta i Trainz 2010 men då startar Content Managern för Trainz 2006 istället.
Gör då så här: Starta Trainz 2010 och välj Content så att Content Managern öppnas.
Välj sedan där i File-menyn: Import CDPs... och leta upp platsen i din dator där du sparat sakerna från Banbyggarna och klicka Öppna. De filer som har .CDP i slutet kommer då att öppnas och laddas in till ditt Trainz 2010. Vänta tills det är klart, välj sedan Edit-menyn och Commit. Kör gärna någon typ Database repair också från File-menyn.
Rätta mig någon om jag har gett fel information.
Hälsningar

Spelet trainz 2006 startar ja svårt det blir att hita filerna det kommer bli som en stor labyrint men tak ändå

Rasmus96 2010-10-06 20:44

Hjälp

Försökt hitta mapparna men förjäves hitar jag dom inte. Hm... vart kan dom vara ja jag sitter och längtar enormt till att få börja bygga mina banor men måste då ha skivorna. Men trainz 2006 startar bara när jag vill ladda ner till trainz 2010 vad kan problemet ligga. Skultarn och sådant behöver jag och vissa tåg måste man ha orginalet för att andra tåg och sådant ska fungera men de tågen kan finnas på svenska tåg skivorna. Ja någon som vet vad fellet är skriv och berätta och hjälp mig snälla :) Alla tips behövs :grin:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:42.