![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#32 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
Givetvis så är det ju snyggast med så mycket detaljer som möjligt inkluderat i själva modellen, även om vissa bara syns på riktigt nära håll.
Personligen tycker jag att sådant som ex.vis räfflor i plåten, en ram runt ett vent.galler och liknande kan ersättas med textur om det gäller att hålla nere polygontalet, eftersom det ofta behöver förstärkas i själva texturen för att synas ordentligt, helst på lite avstånd, Personligen tycker jag också att man kan undvika allt för mycket tätt sittande räfflor å galler i själva modellen, då Trainz grafikmotor är rent usel på att visa dessa i spelet om man inte har möjlighet att ställa upp antialias på max och lite till (se bara på sidorna på CW Rc-loket för att ta ett exempel, ser ju rent fördj*vligt ut, ursäkta uttrycket, i vissa vinklar, dom flesta vinklar förresten, om man inte går tillräkligt nära eller långt ifrån). Använder man sej av en snygg, helst foto såklart, -textur, så ser det MYCKET bättre ut. Men som sagt, det här är MINA högst personliga åsikter. EDIT: Ett tillägg ang. Rc-loket. Det är absolut inget fel på modellen, tvärtom, mycket välgjord och verklighetstrogen, helt klart en av dom finaste i Trainz, så det är desto tråkigare att Trainz inte klarar av att visa det fullt ut, utan den sorgliga mönsterbilden som framträder på sidorna.
__________________
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2010-05-17 klockan 10:01. |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|