![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Något för framtiden kanske ?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
under dagen har jag rensat vissa detaljer som jag inte riktigt var nöjd med, så som tankarna under loket och lyktorna, kommer att göra om dom, jag har även gjort om en del räcken och stegar på loket, allt detta har gjort för att polygonerna var ganska många, men nu har jag lyckats halvera dom så nu har jag kontroll på situationen, fortfarande mycket saker att rensa och att göra om för att optimera modellen, och inte så långt kvar till dieseldagarna så att man kan kolla närmre på 222 och 239
![]() ![]() Som vanligt, kommentera om ni ser något. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
har ingen aning om vad dessa kallas ?!
![]() Men jag har iaf gjort en ny version ( den till vänster ) för att det skulle stämma bättre, jag vet att sakerna i antagligen ska sitta på boggiern men jag sätter dom på bodyn för att annars ser jag inget annat än problem i kurvor i framtiden, nu är bara frågan, vilken föredrar ni ? den gammla till höger eller den nya till vänster? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Portugalete
Inlägg: 92
|
![]()
I love the lines of the locomotive, good job.
![]()
__________________
![]() Mi Blog https://trainzportu.blogspot.com.es/# Mi canal YouTube https://www.youtube.com/channel/UCyo...view_as=public |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Hänt lite småsaker under eftermiddagen, inget omfattande dock.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Portugalete
Inlägg: 92
|
![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
![]() Mi Blog https://trainzportu.blogspot.com.es/# Mi canal YouTube https://www.youtube.com/channel/UCyo...view_as=public |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Marknadsundersökning
![]() Jag har planerat att animera fläkten och "ventilationen" på B-huven, och loket börjar närma sig mitt polygon tak nu med relativt stora steg. Så jag vill veta, hur viktigt är det att alla luckor på huvarna är inkluderade i meshen ? För om det är viktigt för er användare så letar jag fram ett smidigt sätt att få det gjort på, även om det kanske kostar mig någon annan detalj, Har även funderingar på hur väl det skulle fungera att bump mapa in det. Hör gärna era tankar kring det hela så att jag har en utgångspunkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|