![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Tar och visar hela.
1. Gå in i Gmax material editor (den röda kulan med schackrutig top) 2. Tryck på new, välj standard material 3. Öppna rutan maps och tryck på none-knappen på diffuse-color raden. 4. Välj din textur (dubbelklicka på bitmap) 5. Markera objektet du vill ha texturen på bredvid rutan 6. Tryck på apply (6a lägger på texturen på objektet) och sedan show map in viewport (den blå/vit rutiga boxen)(6b gör så att du kan se texturen) ![]() ![]() ![]()
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|