|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
Jag håller med Janne. XP fungerar klart bäst!
![]() Vista är krångligt för det mesta, tyvärr.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Hej!
Okej, jag förstår. Kan man skaffa LapTop som har Vista eller Win 7, avintsallera dem och installera XP istället?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
Du kan ha båda operativsystemen installerade på samma dator, på olika partitioner.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2009-04-17 klockan 16:09. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
Det bör gå, men en viss varning utfärdas på att det kan vara totalt omöjligt att hitta drivrutiner till XP(de finns då bara för Vista/(Win 7 framöver)) för en del nyare laptops.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Tidigare Ruben
|
Kör med Vista nu, och det är välldigt mycket problem, med alla tre simulatorerna. Så man undrar hur Windows 7 är.
Tack för att XP finns.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Reg.datum: Dec 2005
|
För de som har Win 7 hur är det jämföra med XP? Jag frågar för att jag fundera att installera XP x64 på min andra hårddisk i min laptop. Jag har Vista på en annat hårddisk. Menar jag ska har XP till bara spel o Vista för allt annat. Låtar det bra eller?
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Reg.datum: Dec 2005
|
Ingen svar?
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem
Reg.datum: May 2007
|
eg har win 7 og her funker msts fint, eg hadde vista å der funka det lite. men no nyter eg vbsr3
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Tidigare Ruben
|
Citat:
![]() Men det finns vissa datorer som har XP från början, eller som inte har något operativ inlagt alls från början. En sådan dator har jag beställt. (Installerar XP Home på den sen)
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Hedersmedlem
|
Hej!
Jag hittade TrainSim.com forum om Win 7. Kan någon hjälpa mig att förklara för mig vad det handlar om, är jag mkt tacksam. Jag är tyvärr dålig på engelska. http://forums.flightsim.com/vbts/sho...=287065&page=3
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2009-11-12 klockan 12:36. |
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Hedersmedlem
|
Oj va bra! Det glimtar lite ljus för MSTS!
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Hedersmedlem
|
Hittade ännu en sida: http://www.microsoft.com/windows/com...ving&os=32-bit
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2009-11-12 klockan 13:53. |
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|