![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
Tänker man på ett svenskt ånglok så tror jag många då väljer B loket. Eftersom jag har en bra ritning och många foton, så har jag då och då
byggt vidare på mina B ånglok och då valt de SJ nummer som jag vet min far kört. Undantagen är B1026 och B1082 som jag ändå tog med eftersom B1026 (byggt 1909) är det först tillverkade B loket och B1082 är vedeldat. B1026 med öppen hytt och i ursprungligt utseende (nästan): ![]() B1319 koleldat och 4 axlig tender: ![]() B1082 med öppen hytt och ved eldat: ![]() B1321 olje eldat: ![]() B1034 med 3 axlig tender: ![]() Planen är att anpassa dessa till TANE och med versionsnummer 4.3. Homesite: jocomms.webs.com |
![]() |
![]() |