![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Hej
Jag sitter här och våndas över storleken på en textur. Om ni kommer ihåg det så släppte jag ju huset Pennskrinet och det har en textur på 512x512 pixel. Jag tycker att jag fick plats ganska bra på den storleken. Nu jobbar jag på ett lite större hus som heter Statsägan och jag tycker att det hela inte blir bra. Här kommer en bild på de båda så ni kan jämföra storleken: screen2.jpg Av någon anledning så har jag svårt att få plats här trots att husen är nästan lika stora som ni ser. Visserligen är Statsägan ett tvåfamiljshus men det är obetydligt större. Däremot är väggarna högre. Trots att jag har höjt texturstorleken till 1024x512 så tycker jag att texturen inte räcker till utan blir för dålig i upplösningen... Vad säger den allmänna uppfattningen - kan man klämma i med en 1024x1024 textur här eller är det att gå för långt? |
![]() |
![]() |